۷۳ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی قزوین زندگی می‌کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از وجود ۳۱۳ هکتار سکونتگاه غیررسمی در بافت ناکارآمد شهری استان قزوین خبر داد و گفت: ۷۳ هزار نفر جمعیت در این سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیدعلی هاشمی امروز- چهارشنبه بیست‌ودوم آذر- در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در تمام شش شهرستان استان قزوین ۱۳۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد داریم که باید مورد بازسازی، بهسازی و نوسازی قرار بگیرند.

وی از وجود ۳۱۳ هکتار سکونت‌گاه غیررسمی در بافت ناکارآمد شهری استان قزوین خبر داد و افزود: ۷۳ هزار نفر جمعیت در این سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند که می‌توانند منشأ ایجاد آسیب‌های اجتماعی و تسری آن به سایر نقاط شهری باشند.

دبیر شورای تأمین مسکن استان قزوین بازآفرینی شهری در دو محله دباغان و هادی‌آباد را صورت مسئله مهم این حوزه در قزوین دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد محله دباغان در بافت تاریخی قرار دارد، بنابراین بهسازی و نوسازی بافت شهری در این محله حساسیت و اهمیت بیشتری دارد.

هاشمی از تولید دو هزار و ۲۰۹ باب واحد مسکونی در چارچوب طرح بازآفرینی شهری در استان قزوین طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از این تعداد واحد مسکونی فقط ۷۴ واحد مسکونی پایان‌کار از شهرداری‌ها گرفته‌اند که این بخش باید تسریع شود.

وی سهمیه استان قزوین در تولید مسکن از بازآفرینی شهری را ۹ هزار و ۲۸۵ باب واحد مسکونی دانست و تصریح کرد: به جز دباغان و هادی‌آباد محلات و نواحی شهری بلاغی، پنبه‌ریسه، چوبیندر، راه‌آهن، عبیدزاکانی، باغ‌نشاط، سردار، سپه، کوی بهار و لالوها جزو نقاط هدف طرح بازآفرینی شهری استان قزوین به شمار می‌روند.

کد خبر 711716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.