اختصاص ۵ بوستان شهری برای تدفین شهدای گمنام در قم

شهردار قم از اختصاص و فضاسازی مکان تدفین پنج شهید گمنام در پنج بوستان شهر قم خبر داد و گفت: تلاش شده است تا مکان‌هایی در شان و منزلت جایگاه شهدا انتخاب‌ شود و این اماکن در سطح شهر به‌ عنوان یک پایگاه نشر فرهنگ غنی ایثار و شهادت کارکرد داشته باشد.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به برخی اقدامات مجموعه شهرداری قم در میزبانی و تدفین پیکر مطهر ۵ شهید گمنام در فضاهای عمومی شهر قم، اظهار کرد: از مجموع هفت شهید گمنام که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در استان قم تشییع و تدفین خواهند شد، پنج شهید در پنج بوستان شهری آرام خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه شهر قم عطرآگین حضور شهدا خواهد شد، افزود: مجموعه مدیریت شهری در این راستا برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده است که بتوانیم میزبانان خوبی از این شهدای والامقام باشیم.

شهردار قم انتخاب و پراکنش محل دفن شهدا را با پیشنهاد شهرداری قم و هماهنگی مجموعه استان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تصویب شورای اسلامی شهر قم دانست و تصریح کرد: تلاش شده است تا مکان‌هایی در شأن و منزلت جایگاه شهدا انتخاب شود و این اماکن در سطح شهر به عنوان یک پایگاه نشر فرهنگ غنی ایثار و شهادت کارکرد داشته باشد.

سقائیان‌نژاد آمادگی همه‌جانبه بخش‌های مختلف شهرداری با هدف خدمات‌رسانی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و برنامه‌های تشییع شهدا را از دیگر اقدامات پیش رو دانست و ادامه داد: علاوه بر چهار منطقه شهر قم که میزبان این شهدا در بوستان‌های خود هستند، سایر مناطق نیز در آماده‌باش کامل به‌منظور ارائه خدمات به شهروندان و عزاداران را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بوستان‌های مناطق یک، دو، سه و شش میزبان پیکر مطهر شهدا است، تاکید کرد: بوستان شهدای آذر در خیابان شهید دل آذر منطقه یک، بوستان گل‌ها در منطقه ۲، بوستان لاله در منطقه سه و بوستان‌های حافظ و شهریار منطقه شش برای دفن پنج شهید در نظر گرفته شده است.

شهردار قم با تأکید بر لزوم اهتمام به اشاعه فرهنگ غنی ایثار و شهادت و همچنین توجه به سیره‌های اخلاقی و معرفتی شهدا در زندگی اجتماعی، گفت: اثرگذاری حضور شهدا در بین جامعه باید همواره مورد اهتمام قرار گیرد، لازم است از این ظرفیت به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بسترهای شناخت عمیق نسل جوان و نوجوان کشور از فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

سقائیان‌نژاد سیره شهدا را چراغ راه تعالی و معنویت در زندگی افراد جامعه دانست و افزود: علاوه بر فضاسازی ویژه محل تدفین شهدای گمنام در بوستان‌های شهری، ایجاد پایگاه‌های فرهنگی و اعتقادی در کنار این اماکن پیگیری خواهد شد.

وی توجه به ایجاد زمینه ارتقای معنویت شهروندان را از رویکردهای اصلی شهرداری در توسعه شهری دانست و تاکید کرد: شهر قم در سال‌های گذشته با اجرای برنامه‌های مختلف، به یکی از شهرهای سرآمد حوزه فرهنگ‌سازی و ترویج ایثار و شهادت در کشور تبدیل‌شده و در شهرداری قم نیز تلاش وافری صورت گرفته تا با ارتقا برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت و مشارکت در رویدادهای مختلف به این مهم پرداخته شود.

کد خبر 711715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.