توجه ویژه به استقلال مناطق پنج‌گانه شهرداری ارومیه در بودجه ۱۴۰۳

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بودجه‌نویسی شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ باید به صورت عملیاتی و نه براساس شعار باشد؛ بنابراین معاونت‌ها و شهرداری‌های مناطق باید از بُعد شعارنویسی خارج شوند و به سمت و سوی بودجه عملیاتی حرکت کنند.

مرتضی بهرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان غربی، اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع بودجه‌نویسی و اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شهرداری‌های مناطق، لازم است استقلال مناطق پنج‌گانه برای احقاق بودجه سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شود.

وی افزود: با تدابیر اتخاذ شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه، امیدوارم بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری از طریق نرم‌افزار بودجه نوشته شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه به صورت ۴+۸ (یعنی بودجه محقق هشت ماهه اول سال ۱۴۰۲ و چهار ماه آخر سال ۱۴۰۱) و با توجه به برنامه‌های ارائه شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مطالعات صورت گرفته برای سال آینده تهیه و تدوین خواهد شد.

بهرام تصریح کرد: عملیات عمرانی میان معاونت عمران، سازمان عمران و شهرداری‌های مناطق از نظر هزینه‌کرد دچار هم‌پوشانی است و برای رفع این مشکل باید در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کاملاً شفاف‌سازی شود.

وی اضافه کرد: امروز شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه از باب کمیته تخصیص دچار مشکل هستند که این مسئله با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری و مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بودجه‌نویسی شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ باید به صورت عملیاتی و نه براساس شعار باشد؛ بنابراین معاونت‌ها و شهرداری‌های مناطق باید از بُعد شعارنویسی خارج شوند و به سمت و سوی بودجه عملیاتی حرکت کنند.

بهرام افزود: سال گذشته و زمان بودجه‌نویسی، اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه با حضور در جلسات بودجه‌نویسی و با ارائه نکته نظرات در بهتر بسته شدن بودجه کمک حال سازمان‌های و مناطق شهرداری بودند و امید می‌رود امسال نیز همچون سال گذشته حضور فعال داشته باشند.

کد خبر 711714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام برادر ان این هم مد نظر داشته باشید شهرمان ارومیه از لحاظ امکانات شهری گلان شهر نمی باشد ولی از مردم بیچاره هزینه های گلان شهر را می گیرند