اعلام جزئیات تشییع ۴ شهید گمنام در استان کردستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان جزئیات مراسم تشییع چهار شهید گمنام در استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سرهنگ علی کلوندی امروز _چهارشنبه بیست‌ودوم آذر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: امسال همزمان ۲۸۰ شهید گمنام در سراسر کشور در ایام فاطمیه تشییع می‌شود که سهم استان کردستان از این میزان چهار شهید است.

وی افزود: این شهدا در مناطق عملیاتی مجنون، مهران، شرق دجله و بصره، سومار، خرمشهر، فکه، میمک و نقاط دیگر تفحص شده‌اند که تاکنون هویت آنها مشخص نشده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان ادامه داد: فردا (پنجشنبه) مراسم استقبال از چهار شهید گمنام در محل پلیس راه سنندج – کرمانشاه برگزار خواهد شد که پس از آن پیکر شهدا برای برگزاری برنامه «خوش آمدی قهرمان» به محل بنیاد حفظ آثار استان منتقل خواهد شد.

سرهنگ کلوندی اضافه کرد: برنامه اصلی تشییع پیکر شهدا در روز یکشنبه ۲۶ آذر همزمان با سراسر در شهر سنندج برگزار خواهد شد که از روز پنجشنبه تا یکشنبه با حضور پیکرهای شهدا برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

وی گفت: پیکر یک شهید در این مدت در شهر سنندج خواهد بود که مراسم شبی شهدا در ساعت شش بعدازظهر روز پنجشنبه در دانشگاه کردستان، یادواره شهید در دبیرستان شهید مقبل در روز شنبه و مراسم وداع با شهدا بعد از نماز مغرب و عشا در روز شنبه در مهدیه سنندج برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان تصریح کرد: در این مدت پیکر سایر شهدا نیز به محور قروه و دهگلان، شهر سریش‌آباد قروه و روستاها، شهرک‌ها و نقاط دیگری در استان منتقل خواهد شد و مراسم استقبال و یادواره شهدا نیز در این مناطق برگزار می‌شود.

اعلام جزئیات تشییع ۴ شهید گمنام در استان کردستان

برگزاری مراسم اصلی تشییع شهدا در شهر سنندج

سرهنگ کلوندی گفت: پیکر مطهر شهدا از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه در شهر سنندج از میدان آزادی به سمت میدان انقلاب تشییع خواهد شد و پس از آن برای خاکسپاری به چهار نقطه استان منتقل می‌شوند.

وی به محل تدفین این شهدا نیز اشاره کرد و افزود: پیکر یک شهید در ستاد سپاه بیت‌المقدس سنندج، یک شهید در روستای قلعه قروه، یک شهید در محل پارک لاله دهگلان و یک شهید نیز در محل کارخانه سیمان بیجار خاکسپاری خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان تصریح کرد: شهرستان‌ها از روز ۲۶ آذر تا ششم دی‌ماه فرصت دارند پیکر شهدا را خاکسپاری کنند و پس از آن نیز باید یادمان‌های شهدا ساخته شده تا شرایط برای حضور آحاد مردم در این اماکن فراهم شود.

سرهنگ کلوندی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۷ شهید گمنام در ۲۷ نقطه از استان کردستان خاکسپاری شده‌اند که هشت مورد آن نیز در سال گذشته در شهرهای قروه، مریوان، سنندج و بیجار بود.

وی هدف از تشییع و تدفین شهدا را انتقال فرهنگ دفاع مقدس و نگاه پایدار نسبت به این موضوع دانست و خاطرنشان کرد: تکریم و پاسداشت مقام شامخ شهدا، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، مردمی برگزار کردن برنامه‌های تشییع پیکر شهدا، وحدت بخشی و هم‌افزایی در جامعه و توجه به شیوه‌های نو و اثربخش در مراسمات از دیگر اهداف مراسم تشییع شهدا است.

کد خبر 711704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.