حمایت عملیاتی از دانش‌بنیان‌ها سپردن کار به آن‌هاست

معاون علمی رئیس‌جمهور در رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل و نقل، گفت: باورمان این است که هیچ حمایت و کمکی، عملیاتی‌تر و پاسخ‌گوتر از این نیست که شرکت‌های دانش بنیان بلوغ یافته مان را در زنجیره ارزش صنایع و حوزه‌های مختلف از جمله حوزه مسکن، راه و شهرسازی جای دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل و نقل با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

روح الله دهقانی اظهار کرد: بعد از گذشت تقریباً دو دهه از جنبش نرم افزاری به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی و شکل گرفتن تعداد بسیار زیادی شرکت دانش‌بنیان و فناوری‌های توسعه یافته، حوزه فناوری‌های راهبردی به رشد و بلوغ کافی رسیده و فناوری‌های داریم که لازم است به بازار تزریق شوند.

وی با اشاره به این که در همین راستا ستادهای توسعه فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تفکیک شده‌اند، افزود: ستادهای توسعه فناوری رو به آینده فکر می‌کنند و ستادهای توسعه اقتصاد دانش بنیان، بخشی شده‌اند و ستادهای توسعه اقتصاد دانش بنیان مانند مسکن و عمران، کشاورزی، سلامت، آب و محیط زیست، هر یک توسعه اقتصاد دانش بنیان در بخش مربوطه را دنبال می‌کنند.

دهقانی ادامه داد: انتظاری که از ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان داریم کاربردی سازی فناوری‌های مختلفی است که طی این سال‌ها، در کشور توسعه پیدا کرده‌اند و تلاش می‌کنیم در بخش‌های مختلف مورد نیاز جامعه کشورمان کارآمد و اثرگذار شوند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور تصریح کرد: باورمان این است که هیچ حمایت و کمکی، عملیاتی‌تر و پاسخ‌گوتر از این نیست که شرکت‌های دانش‌بنیان بلوغ یافته مان را در زنجیره ارزش صنایع و حوزه‌های مختلف از جمله حوزه مسکن، راه و شهرسازی جای داده و بازار بالقوه این حوزه‌ها را در اختیارشان قرار دهیم.

وی با بیان این که اگر موتور شرکت‌های دانش بنیان به حرکت در بیاید نظام تامین مالی نیز تحریک خواهد شد، ابراز امیدواری کرد خروجی این برنامه قراردادها و پروژه‌های اجرایی با نقش‌آفرینی دانش بنیان‌ها باشد.

منبع: فارس

کد خبر 711700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.