۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
چندفرهنگی‌ترین شهرهای جهان

بعضی از شهرهای جهان از لندن تا نیویورک و سائوپائولو تا سنگاپور، از نظر تنوع فرهنگی کل جهان را در خود جای می‌دهند، به‌طوری‌که از هنر گرفته تا غذا و پوشش متفاوت، همه را می‌توان در یک شهر دید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، موج‌های متوالی مهاجرت در سراسر تاریخ برای بعضی شهرها این ارمغان را داشته که بتوانند فرهنگ‌های مختلف را در خود جای دهند. با ظهور حمل‌ونقل سریع و فرصت‌های زندگی مختلف، امروزه بسیاری از شهرهای جهان در چند دهه گذشته به طور بی‌سابقه‌ای شاهد تنوع قومیتی چشمگیری بوده‌اند.

لندن

لندن به عنوان بزرگ‌ترین شهر بریتانیا، میزبان جمعیت‌های قومی متنوعی از سراسر جهان از هند گرفته تا جامائیکا و غنا و بسیاری کشورهای دیگر است. تقریباً یک‌سوم از لندنی‌ها متولد این کشور نیستند به‌طوری‌که در خیابان‌های این شهر زبان‌های مختلفی شنیده می‌شود؛ در واقع بیش از ۲۰۰ زبان گوناگون در این شهر صحبت می‌شود. در حالی که بسیاری از مردم لندن را به عنوان خانه جدید خود انتخاب کرده اند، اما هنوز هم به فرهنگ کشور خود عشق می‌ورزند و آن را با روش‌هایی همچون برگزاری جشنواره‌ها و پختن غذاهای سنتی زنده نگه می‌دارند. برای مثال محله چینی‌ها در این شهر کاملاً تداعی‌گر آداب و رسوم چین است و در تاریخ‌های مختلف سال، میزبان فستیوال‌های مختلف است.

چندفرهنگی‌ترین شهرهای جهان

آمستردام

آمستردام، بزرگ‌ترین شهر و پایتخت هلند، که به‌عنوان مکان ایده‌آل برای مهاجران و پناهجویان شناخته می‌شود. با تقریباً ۱۷۸ پیشینه فرهنگی مختلف، این شهر ترکیبی دوستانه از مردم سراسر جهان است. آمستردام، برای آن دسته از ساکنان جدید که نمی‌توانند هلندی صحبت کنند، کلاس‌های زبان «عمدتاً رایگان» ارائه می‌دهد. این شهر همچنین میزبان رویدادهای فرهنگی بسیاری در طول سال است، از جمله جشنواره DRONGO، جشنی برای نشان دادن اهمیت تأثیر چندزبانگی بر آموزش، خانواده و فرهنگ است.

چندفرهنگی‌ترین شهرهای جهان

لس‌آنجلس

لس‌آنجلس واقع در جنوب کالیفرنیا، یکی از چندفرهنگی‌ترین شهرهای جهان است، با مردمی از تقریباً ۱۴۰ کشور مختلف که تقریباً به ۸۶ زبان مختلف صحبت می‌کنند. این شهر با قوانین مهاجرپذیر، مکان محبوبی برای کسانی است که به دنبال یک زندگی جدید در ایالات متحده هستند. سانفرانسیسکو مملو از محله‌های فرهنگی، مانند محله کره‌ای‌ها، توکیوی کوچک و بویل‌هایتس است که منطقه محبوب لاتین تبارها است.

چندفرهنگی‌ترین شهرهای جهان

پاریس

در حالی که مهاجرت یک موضوع پرتنش در فرانسه است، اما پاریس میزبان گروه‌های متنوعی از شهروندان کشورهای دیگر است. تعیین تعداد دقیق خارجی‌هایی که در پاریس زندگی می‌کنند دشوار است زیرا قوانین فرانسه پرسیدن درباره قومیت در سرشماری‌ها را ممنوع کرده است اما نظرسنجی‌های مستقل این تعداد را بین ۱۴ تا ۲۰ درصد نشان می‌دهند که اکثریت مهاجران از خارج از اتحادیه اروپا هستند. محله بلویل، منطقه زیبای چندفرهنگی متشکل از قومیت‌های آفریقایی، یهودی و آسیایی است.

چندفرهنگی‌ترین شهرهای جهان

نیویورک

نیویورک، یکی از جهانی‌ترین شهرهای جهان، کلان‌شهر هیجان‌انگیزی است که در ساحل شرقی ایالات متحده واقع شده است. کوئینز، متنوع‌ترین بخش این شهر است و میزبان مردمی از هند، کره و برزیل و دیگر کشورهای دنیاست. در سال ۲۰۱۷ گزارش شد که در منطقه کوئینز بیش از هر جای دیگری در جهان تنوع زبانی وجود دارد.

چندفرهنگی‌ترین شهرهای جهان

سانفرانسیسکو

یکی دیگر از قطب‌های چندفرهنگی کالیفرنیایی، سانفرانسیسکو است. با اینکه این شهر کوچک‌تر از بسیاری شهرهای است که تاکنون ذکر شد، اما این موضوع از ارزش‌های بین‌المللی این شهر کم نمی‌کند. بسیاری از مهاجران این شهر از چین و کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، مکزیک و هند می‌آیند. سانفرانسیسکو مملو از مناطق پرجنب‌وجوش، از جمله محله چینی‌ها، منطقه میشن و ساحل شمالی است و بخاطر برگزاری جشن‌ها و رویدادهایی که ریشه‌های چندفرهنگی دارند مشهور است. مهم‌ترین رویدادها شامل فستیوال و رژه سال نو چینی است که در یکی از ده رژه برتر جهان نام‌گذاری شده است.

چندفرهنگی‌ترین شهرهای جهان

سائوپائولو

سائوپائولو، شهری که در جنوب شرقی برزیل واقع شده است و برای مردم محلی معمولاً با نام سامپا شناخته می‌شود، یکی از چندفرهنگی‌ترین شهرهای آمریکای جنوبی است. جمعیت متنوع این شهر عمدتاً به دلیل انبوه بردگان آفریقایی است که بین اواسط قرن شانزدهم تا سال ۱۸۶۶ به کشور آورده شدند و پس از آن به دلیل موج‌های مهاجرت سراسری که در دهه ۱۸۷۰ آغاز شد. از ایتالیا تا لبنان، مردمان بسیاری از کشورها در حال حاضر در این شهر برزیلی حضور دارند و این تنوع در محله‌های شهر و رویدادهای آشپزی و مذهبی آن قابل مشاهده است. در بلاویستا، که با نام بکزیگا نیز شناخته می‌شود، می‌توان ایتالیا را در سائوپائولومشاهده کرد. برای کشف ژاپن نیز می‌توان به محله لیبرداد در این شهر سفر کرد.

چندفرهنگی‌ترین شهرهای جهان


سنگاپور

سنگاپور یک مکان منحصربه‌فرد چندفرهنگی آسیایی است. این دولت‌شهر در مقایسه با سایر مکان‌های موجود در این فهرست، بسیار جوان است و در سال ۱۹۶۵ استقلال یافته است. در حالی که اکثر ساکنان آن چینی‌الاصل هستند، اما اقوام مالایی، هندی و اوراسیائی نیز به همراه اقلیت کوچک‌تری از مردم ایالات متحده و کانادا نیز در آن ساکن هستند. در تلاش برای اطمینان از تسهیل ارتباطات، سنگاپور دارای چهار زبان رسمی است: انگلیسی، مالایی، ماندارین و تامیل.

چندفرهنگی‌ترین شهرهای جهان

سیدنی

سیدنی که در سواحل شرقی استرالیا قرار دارد، شهری با مناظر پرشور چندفرهنگی است. در حالی که انگلیسی زبان رسمی استرالیا است، اما این شهر به لطف ساکنینی که از ویتنام، فیلیپین، ایتالیا و دیگر کشورها آمده اند، خانه تقریباً ۲۵۰ زبان مختلف است. سیدنی با معتبر شناختن جامعه چندفرهنگی خود، میزبان رویدادها و جشنواره‌های گوناگونی است که آگاهی فرهنگی را ارتقا می‌دهد. یکی از محبوب‌ترین رویدادها Living in Harmony است، یک جشن یک ماهه با چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ایی از نور و موسیقی که بیانگر تنوع فرهنگی گسترده شهر است.

چندفرهنگی‌ترین شهرهای جهان

تورنتو

نیمی از جمعیت تورنتو متولد کانادا نیستند، به همین علت این شهر اغلب به عنوان «چندفرهنگی‌ترین شهر جهان» شناخته می‌شود. این شهر کانادایی، دارای ۲۰۰ گروه قومی با بیش از ۱۴۰ زبان است. افرادی از بریتانیا، ایرلند، چین و ایتالیا، نماینده برخی از گروه‌های فرهنگی بزرگ این شهر هستند و جوامع کوچک‌تر شامل افرادی از ایران، هلند، نپال و رومانی هستند. تورنتو دارای ده‌ها محله بین‌المللی از جمله محله چینی‌ها، شهر یونانی، لهستان، ایتالیا و هند کوچک است.

چندفرهنگی‌ترین شهرهای جهان

کد خبر 711676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.