کاهش سنگ‌پرانی به قطارها در کشور/ مرگ ۴۴ نفر درپی برخورد با قطار

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور از کاهش سنگ‌پرانی به قطارها در سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار حشمت‌الله ملکی امروز _چهارشنبه بیست‌ودوم آذر_ در نشست خبری اظهار کرد: پلیس راه‌آهن کشور از سال ۱۳۱۱ تشکیل شده و به مرور گسترش پیدا کرده تا امروز که بیش از ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی اصلی و فرعی در کشور را پوشش داده و امنیت آن را تأمین کرده است.

وی با بیان اینکه پلیس راه‌آهن در ۲۵ استان کشور مستقر است، افزود: آخرین مورد آن هم راه‌آهن سنندج بود و به زودی با افتتاح ایستگاه‌های راه‌آهن اردبیل و چابهار نیز در این استان‌ها مستقر خواهیم بود.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به اینکه پلیس راه‌آهن در ۵۲۰ ایستگاه مستقر است، گفت: اقدامات پیشگیرانه و امور مربوط به پرونده‌های قضائی و نیز حفاظت از اماکن، ابنیه، مسافران و… سه مأموریت مهم پلیس راه‌آهن است.

وی ادامه داد: در زمینه مقابله با سرقت، کشف جرم، مقابله با قاچاق و … پلیس راه‌آهن مسئولیت دارد، در نتیجه اقدامات انجام شده نیز در هشت ماهه امسال ۲۶ درصد کاهش سرقت را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشتیم، همچنین در حوزه سنگ پرانی هم در طول این مدت ۲۹ درصد کاهش داشتیم و شبکه ریلی کشور حدود ۳۰ میلیون مسافر، حدود ۷۵ میلیون تن بار را سالانه جابه‌جا می‌کند و در مأموریت اربعین نیز اقدامات گسترده‌ای را انجام دادیم.

ملکی درباره آمار تصادف با قطار تصریح‌کرد: در هشت ماهه امسال ۶۵ مورد برخورد قطار با عابر پیاده داشتیم که که منجر به مرگ ۴۴ نفر شده، این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و در این مدت همچنین ۲۵ مورد برخورد با وسیله نقلیه و ۲۴ مورد برخورد با احشام بوده است.

کد خبر 711663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.