چرا بودجه برگشت خورد؟

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _چهارشنبه بیست‌ودوم آذر ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بایدن: من یک صهیونیست هستم‌» نوشت: پس از دو ماه حمایت همه جانبه و سخاوتمندانه دولت آمریکا از صهیونیست‌ها در غزه، حالا بایدن در روز عید حانوکای یهود، با خط و نشان کشیدن برای حامیان فلسطین، خود را یک صهیونیست خواند و آشکارا اعلام کرد در کشورش جایی برای تنفر از رژیم صهیونیستی نیست.

در این میهمانی که بیش از ۸۰۰ نفر شامل بازماندگان هولوکاست، اعضای کنگره و همچنین رهبران انجمن‌ها و مؤسسه‌های یهودی در آمریکا میهمان کاخ سفید بودند، بایدن گفت: «سال‌ها قبل وقتی گفتم لزومی نیست یهودی باشید تا یک صهیونیست حساب شوید نقدهای زیادی به من شد. اما من یک صهیونیست هستم. ما همچنان به اسرائیل کمک می‌کنیم تا از خود در برابر حماس دفاع کند، اما در عین حال هم ما و هم آنها باید محتاط باشیم؛ دیدگاه عمومی می‌تواند هر روز تغییر کند. اما همچنان آمریکا کمک‌های بشردوستانه‌اش را خواهد داشت.»

چرا بودجه برگشت خورد؟

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بازنشستگی بودجه را بازگرداند» نوشت: مجلس انقلابی لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت مردمی را بازگرداند! این مجلس لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت قبل را هم بازگردانده بود، اما آن دولت و این مجلس از دو جریان سیاسی متفاوت بودند و این دولت و این مجلس از ابتدا با اتهام «یکدستی‌قوا» که همچون ننگی از طرف اصلاح‌طلبان هر روز بر سر آنان کوبیده می‌شد، روبه‌رو بودند، به‌گونه‌ای که به مردم چنین القا شده بود که اگر فی‌المثل بودجه‌ای به مجلس بیاید، «مجلس همسو با دولت»، دستی تکان می‌دهد و روی هوا بودجه را لایک می‌کند و تمام! و همه‌چیز با همین شیوه جلو می‌رود. ممکن است بگویند (و خواهند گفت) که این پس‌فرستادن بودجه، واکنشی انتخاباتی و چشم‌داشتی به اسفندماه است، به‌ویژه اینکه در این ردکردن، حمایتی هم از بازنشستگان شده است.

اولاً که چنین قضاوتی آن‌هم بدون تحلیل بندبند دلایل ردشدن بودجه، خودش یک فضاسازی انتخاباتی از طرف جناح مقابل می‌تواند باشد! ولی حتی اگر این را بپذیریم، باز هم باید گفت چه خوب که نمایندگان حواس‌شان هست که باید جوابگوی ضرورت‌های موکلان خود باشند، هرچند نیت‌های غیرخداپسندانه در هر کاری که ابنای بشر در دست بگیرند، نفوذ دارد، اما کار مجلس همین کارزارهای فنی برای بهترشدن بودجه بدون توجه به واکنش‌های غیرسازنده سیاسی‌ها است.

چرا بودجه برگشت خورد؟

روزنامه فرهیختگان در صفحه نخست امروز خود با تیتر « VODها از کجا پول درمی‌آورند؟» نوشت: طبق جدیدترین آماری که رئیس ساترا اعلام کرده، ۴۲۳ رسانه صوت و تصویر فراگیر از این نهاد مجوز گرفته‌اند که احتمالاً بیش از ۱۰۰ عنوان آنها وی‌اودی‌اند. البته کل بازار تولیدکنندگان شبکه نمایش خانگی درواقع منحصر به ۵ یا ۶ پلتفرم است که سریال اختصاصی منتشر می‌کنند. پلتفرم‌های وی‌اودی کشورمان عموماً از نوع SVOD (اشتراکی) هستند و منبع عمده درآمدی آنها، دریافت حق اشتراک از کاربران است.

با این حال همگی از تسهیم ترافیک نیز سود می‌برند و برندهای اصلی مثل فیلیمو، نماوا، فیلم‌نت و حتی برندهای فرعی‌تر مثل فیلم‌ناب از پخش محدود آگهی هم برخوردارند. در این میان روبیکا یک استثناست که منبع اصلی درآمد خود را تسهیم ترافیک قرار داده و نه از کاربران اشتراک می‌گیرد و نه آگهی چندانی برایشان نمایش می‌دهد. در گزارش پیش‌رو به بررسی شیوه‌های درآمدزایی در VODها پرداختیم و به صورت موردی یکی از پلتفرم‌های رایگان را بررسی کردیم که آیا می‌توان در شبکه نمایش خانگی، بدون هیچ درآمدی به مخاطبان محتوای رایگان عرضه کرد؟

چرا بودجه برگشت خورد؟

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «چرا بودجه برگشت خورد؟» نوشت: نمایندگان مجلس روز گذشته با ۱۲۷ رأی مخالف و ۹۱ رأی موافق بودجه ۱۴۰۳ را به دولت عودت دادند تا پس از یک هفته و انجام اصلاحات مد نظر دوباره در دستور کار مجلس قرار گیرد. البته این برای اولین‌بار نبود که مجلس با کلیات لایحه بودجه دولت مخالفت می‌کرد. پیش از این بودجه‌های ۱۳۹۷ و ۱۴۰۰ نیز دچار همین سرنوشت شده بودند. اما چه دلایلی باعث شد که نمایندگان با کلیات لایحه بودجه سال آینده مخالفت کنند.

آنچه در کانون مخالفت مجلس قرار داشت، ظاهراً به نامه داوود منظور به شورای نگهبان بازمی‌گشت که در آن تصریح شده بود دولت نمی‌تواند بار مالی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را در چارچوب برنامه هفتم بپذیرد؛ درحالی‌که نمایندگان تاکید داشتند که در لایحه بودجه بر اساس برنامه هفتم باید بودجه لازم برای متناسب‌سازی حقوق در نظر گرفته شود. بر این اساس مهم‌ترین دلایل رد کلیات بودجه ۱۴۰۳ عبارت بودند از: ناهمخوانی بودجه با برنامه هفتم، ناترازی انرژی، نداشتن توجه به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، افزایش ۵۰ درصدی مالیات، میزان فروش نفت و تورم‌زا بودن بودجه.

چرا بودجه برگشت خورد؟

روزنامه همشهری در صفحه نخست امروز خود با تیتر «پشت پرده سکوت اجباری‌» نوشت: اعمال فشار بر هنرمندان، سلبریتی‌ها و چهره‌های معروف به‌منظور موضع‌گیری علیه جمهوری‌اسلامی یا حداقل سکوت در قبال دستاوردها و موفقیت‌های ملی، از راهبردهای جریان‌های معاند طی بیش‌از یک‌سال اخیر بوده‌است؛ راهبردی که اکنون با افشاگری برخی چهره‌های هنری، نشانه‌های شکست آن بیش‌از هر زمان دیگری نمایان شده‌است.

اگرچه تا پیش‌از ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ در مقاطع مختلف شاهد هجمه‌های مجازی به چهره‌های معروف با اهداف مختلف بودیم، اما پس‌از شکست سنگین سیاست بی‌ثبات‌سازی کشور و عدم‌همراهی جامعه و افکارعمومی با چنین رویکردهایی، اعمال فشار بر هنرمندان و چهره‌های مشهور با ۲ هدف کلی «موضع‌گیری علیه نظام» یا «سکوت در مقابل موفقیت‌های ملی» به یکی از اصلی‌ترین دستورکارهای جریان‌های معاند تبدیل شد. افشاگری‌های انجام شده از سوی برخی چهره‌ها و مسئولان در این زمینه، نشان‌دهنده طراحی پیچیده‌ای به‌منظور منفعل‌سازی چهره‌های معروف است؛ بر همین اساس هم بود که در روزهای اخیر حسین شاهمرادی، رئیس شبکه ۴ سیما، افشا کرد که چهره‌هایی مانند سروش صحت، مهران مدیری، احسان علیخانی و رامبد جوان ممنوع‌التصویر نیستند، بلکه به‌دلیل فحاشی‌ها جرأت نمی‌کنند به تلویزیون بیایند.

بررسی‌های رسانه‌ای و امنیتی انجام‌شده طی بیش‌از یک سال‌گذشته نشان می‌دهد جریان‌های ضدانقلاب و منافقین با بهره‌گیری از ابزار مختلف برای نیل به این مقصود کوشیده‌اند و «فشارهای کامنتی» یکی از اصلی‌ترین راهبردهای اتخاذ شده از سوی معاندان بوده است. در این میان اما ضدانقلاب نه‌تنها در این مسیر موفقیتی به‌دست نیاورد، بلکه افشاگری‌های اخیر برخی چهره‌های هنری از پشت‌پرده فشارهای مجازی، از شکست سنگین این پروژه ضدایرانی حکایت دارد. این در حالی است که نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های اعضای گروهک تروریستی منافقین برگزار شد تا خط پایانی بر تهدیدات میدانی و رسانه‌ای این گروه تروریستی باشد.

چرا بودجه برگشت خورد؟

کد خبر 711622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.