حکم قصاص قاتل آیت‌الله سلیمانی در بابل اجرا شد

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: حکم قصاص قاتل آیت‌الله سلیمانی با حضور اولیای دم در زندان بابل اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری اظهار کرد: حکم قصاص قاتل شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، پس از تأیید در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، امروز چهارشنبه بیست و دوم آذر با حضور اولیای دم در زندان بابل به اجرا در آمد.

آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه، ششم اردیبهشت ماه امسال برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر مراجعه کرد که به ضرب گلوله نگهبان بانک مجروح و بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

بلافاصله با دستور ویژه رئیس قوه قضائیه و پیگیری و دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران، پرونده قضائی برای متهم تشکیل و با صدور قرار بازداشت موقت، روانه زندان شد.

بر این اساس، ضمن تشکیل پرونده شخصیت و بازسازی صحنه جرم، نسبت به اخذ نظریه پزشکی قانونی در مورد سلامت روحی متهم در حین ارتکاب جرم اقدام که سلامتی روحی متهم طبق نظریه کمیسیون پزشکی قانونی به تأیید رسید.

در ادامه با اخذ آخرین دفاع از متهم، تصمیم نهایی در تاریخ ۲۳ اردیبهشت، دایر بر جلب به دادرسی و کیفرخواست پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بابلسر صادر شد.

بعد از ارسال پرونده به دادگاه و برگزاری جلسات دادگاه با حضور متهم و وکیل وی، در نهایت قاضی با توجه به عدله موجود حکم قصاص قاتل را صادر کرد.

حکم قصاص پس از تأیید در دیوان عالی کشور، صبح امروز اجرا شد.

منبع: میزان

کد خبر 711616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.