افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده

قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده همچنان افزایش خواهد داد، زیرا داده‌های تورم انتظارات کاهش نرخ را از بین برده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ارقام تورم پیش‌بینی‌شده ایالات‌متحده به‌ویژه یک روز قبل از اعلام آخرین تصمیم سیاست پولی توسط فدرال رزرو، به شدت بر روندهای قیمت‌گذاری تأثیر می‌گذارد. به این ترتیب تورم بالاتر از حد انتظار در نوامبر، امیدها مبنی بر این‌که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در آینده نزدیک کاهش دهد و به اقتصاد ایالات متحده رونق ببخشد، از بین برده است.

افزایش تورم و قیمت‌ها در آمریکا

بر اساس آخرین آمار اداره کار ایالات متحده، قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده طی نوامبر سال جاری ۰.۱ نسبت به ماه قبل افزایش داشته است و بدون احتساب اقلام بی‌ثبات مانند غذا و انرژی، تورم اصلی افزایش ۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد. با این حال تورم سالانه در نوامبر ۲۰۲۳ به ۳.۱ درصد رسید که پایین‌ترین رقم در پنج ماه اخیر محسوب می‌شود و نسبت به ۳.۲ درصد در اکتبر و مطابق با پیش‌بینی‌های بازار کاهش یافته است.

افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده

اندازه‌گیری‌های دقیق از یک سال قبل نشان می‌دهد قیمت‌های اصلی چهار درصد نسبت به اکتبر افزایش داشته‌اند. فدرال رزرو قیمت‌های اصلی را راهنمای بهتری برای مسیر آتی تورم می‌داند.

اهمیت ارقام تورم در اقتصاد آمریکا

ارقام تورم ایالات متحده از قوی‌ترین ارقام منتشر شده در این هفته هستند، زیرا برای سرمایه‌گذاران جهت‌گیری اقتصادی فراهم و گمانه‌زنی‌هایی در مورد این امر ایجاد می‌کنند که آیا فدرال رزرو نرخ‌های بهره را که در حال حاضر بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد است، در اوایل سال آینده کاهش خواهد داد یا خیر.

چنین اقدامی می‌تواند تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را با کاهش هزینه‌های استقراض در سراسر اقتصاد، همچنین کاهش هزینه‌های وام‌های مسکن، خودرو و تجاری افزایش دهد.

افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده

نرخ تورم سالانه آمریکا کاهش مشخصی را طی ۱۲ ماه گذشته نشان می‌دهد، زیرا مقامات فدرال رزرو هدف تورم دو درصدی خود را هنوز نگه داشته‌اند.

نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک با تقویت امیدواری‌ها مبنی بر کاهش تورم نشان داد که انتظارات مصرف‌کنندگان ایالات متحده از تورم به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته رسیده است، با این حال رئیس فدرال رزرو به‌تازگی این ایده را کم‌اهمیت جلوه داده است، زیرا انتظار می‌رود بانک مرکزی در نشست جدید، نرخ کلیدی کوتاه‌مدت خود را بدون تغییر نگه دارد.

کد خبر 711604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.