سرانه فضای سبز منطقه ۸ اصفهان افزایش پیدا می‌کند

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: با احداث دو فضای سبز در سطح این منطقه، سرانه فضای سبز منطقه هشت افزایش می‌یابد.

َعلی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پارامترهای افزایش سطح زندگی در اصفهان اظهار کرد: یکی از این پارامترها به‌ویژه در شرایطی که هوای شهر به شدت آلوده است، مسئله توسعه و نگهداشت فضای سبز است، فضای سبز در شهر اصفهان جز هویت این کلان‌شهر است و یکی از شاخصه‌های مهم برای شهروندان و مسافران به شمار می‌رود.

وی با توجه به رشد فضای سبز در دل شهر کویری اصفهان تصریح کرد: نگهداری فضاهای سبز موجود در اصفهان با توجه به خشکی زاینده‌رود و شرایط اقلیمی با مشکلات زیادی روبه‌رو است، به همین دلیل مدیریت شهری اصفهان برای اینکه بتواند این فضای سبز را به صورت علمی حفظ و حراست کند؛ طرحی را به‌عنوان طرح جامع شبکه آبیاری ایجاد کرد که این طرح در این چندسال در بعضی مناطق همچون منطقه هشت در حال اجرا است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به ۴۶ پارک موجود در اصفهان توضیح داد: شهر اصفهان بر اساس جمعیت ساکن به ازای هر نفر، سه و نیم متر مربع فضای سبز دارد، یعنی در کل نزدیک به یک میلیون مترمربع فضای سبز را شامل می‌شود که برای حفظ و نگهداری آن از طرح جامع آبیاری استفاده می‌کنند که در آن نزدیک به ۱۷.۵ کیلومتر شبکه انتقال آب به فضای سبز پیش‌بینی شده و اقدامات خوبی هم در این راستا صورت گرفته است.

باقری عنوان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ از این شبکه انتقال ۱۷ کیلومتری نزدیک به سه و نیم کیلومتر اجرا شده است؛ در بودجه سال جاری مسئله زیست‌پذیری بهتر و حفظ و نگهداری فضای سبز اولویت دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان چند خط انتقال در حال اجرا دارد، گفت: یکی از این خطوط حد فاصل پارک بهشت تا میدان ماه‌فرخی در خیابان جابر انصاری و رزمندگان است؛ طول این خط بالغ بر ۳.۸ کیلومتر است که ۱۷ میلیارد اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است و قراردادی با پیمان کار تنظیم و پروژه تحویل داده شده است که انتظار می‌رود در سال جاری در این خط آبرسانی انجام شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این خطوط کدام قسمت‌ها را آب‌رسانی می‌کند؟، گفت: این مسئله در طرح جامع است، این طرح به صورت شبکه از یک‌سری خطوط انتقال از جمله خط توزیع و مخازن تشکیل شده که به یکدیگر متصل هستند.

باقری با اشاره به خطوط این طرح جامع ادامه داد: ظرفیت آبی که در منطقه داریم، توسط این طرح مدیریت می‌شود، آب با عدالت به صورت مویرگی در همه مناطق توزیع می‌شود.

وی با اشاره به شرایط مختلف آبیاری مناطق افزود: بعضی از چاه‌ها شرایط آب‌دهی خوبی دارد، اما شبکه انتقال ندارد که موجب می‌شود ظرفیت چاه بی‌استفاده بماند، اما چاه‌های دیگری نیز وجود دارد که بیش از ظرفیت از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود، بر این اساس شهر اصفهان برای برقراری تعادل در بارگیری میان چاه‌ها نیازمند یک شبکه رینگ به صورت خط کلکتور یا خط انتقال است، قرارداد این اقدام در سال جاری منعقد شده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان در خصوص شبکه رینگ توضیح داد: این خط انتقال حدفاصل خیابان رباط تا پارک گل‌محمدی است که تا پارک چشمه کساره ادامه پیدا می‌کند و به یک مخزن ۲۵۰۰ مترمکعبی در پارک کساره متصل می‌شود؛ طول این خط نزدیک به سه کیلومتر است و اعتبار پیش‌بینی شده برای آن بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان است،

باقری با بیان اینکه در سال‌های گذشته نزدیک به ۱۰ کیلومتر از این شبکه انتقال انجام شده است، در سال جاری نیز هفت و نیم کیلومتر آن صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اصفهان با اتمام این دو خط، یک شبکه انتقال ۱۷ کیلومتری که طبق طراحی جامع پیش‌بینی شده است را به پایان می‌رساند.

کد خبر 711599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.