آغاز عملیات کند و کوب و تغذیه درختان در منطقه ۹ شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای ارتقای کیفی فضای سبز موجود و برای بهره‌مندی از کشاورزی پایدار و ارگانیک فضای سبز این منطقه، عملیات کندو کوب و تغذیه درختان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال در حال انجام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات کندوکوب و تغذیه درختان ضمن حفاظت و پایداری بستر درختان، موجب رشد و همچنین آب‌گیری حداکثری در زمان آبیاری و بارش‌های فصلی شده و شرایط اصولی و بهینه برای تعادل و صیانت از فضای سبز را محقق می‌کند.

وی حفظ و نگهداری از درختان را یکی از اولویت‌های مهم حوزه فضای سبز برای مناسب‌سازی چهره شهر دانست و افزود: در این عملیات تا پایان زمستان بیش از ۱۲۰ هزار متر مربع باغچه‌های گل دائم، فصل، تشتک درختان و رفیوژهای خیابانی کندوکوب و تغذیه درختان انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: عملیات کندوکوب و تغذیه پای درختان به‌منظور هوا دهی، اصلاح بافت خاک، تقویت و رشد کیفی درختان و درخت‌چه‌های سطح این منطقه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال در حال انجام است.

قاضی‌عسگر با اشاره به اینکه استفاده از کود دامی کیفیت فیزیکی خاک را ارتقا می‌دهد، تصریح کرد: واحد فضای سبز منطقه بیش از ۵۰۰ تن از مرغوب‌ترین کودهای دامی با تأثیر در ظرفیت نگهداری آب، کمک به انتقال مواد مغذی به ریشه گیاهان و فاقد هرگونه مضرات زیست‌محیطی را تهیه و در این عملیات استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات کندوکوب با هدف ایجاد فضای سبز مطلوب شهری، زیباسازی منظر شهری و افزایش رشد درختان در حال اجرا است و به همراه آن نخاله‌برداری و جمع‌آوری خاک مازاد و ایجاد تشتک و آبخور پابیل و زیر و رو کردن خاک بستر فضاهای سبز معابر و بوستان‌ها به‌منظور تنظیم و تقویت بافت خاک در سطح منطقه نیز در حال انجام است.

کد خبر 711597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.