آماده‌باش دستگاه‌های امدادی / بارش برف، یخبندان و وزش باد شدید در راه اصفهان است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آماده‌باش دستگاه‌های امدادی استان گفت: تا اواخر وقت روز جمعه، بارش باران، در مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد به‌نسبت شدید، کاهش محسوس دما و یخبندان، آلودگی هوا و کاهش میدان دید پیش‌بینی می‌شود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت روز جمعه، بارش باران، در مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد به‌نسبت شدید، کاهش محسوس دما و یخبندان، آلودگی هوا و کاهش میدان دید پیش‌بینی می‌شود و مناطق تحت تأثیر شامل غرب و جنوب استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه سایر مناطق استان نیز با شدت کمتر تحت تأثیر شرایط جوی مذکور قرار خواهند گرفت، افزود: بارش باران روز پنجشنبه اصفهان را در بر می‌گیرد و با توجه به پیش‌بینی یخبندان و لغزندگی سطح معابر شهری در مناطق غرب، رعایت احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌منظور پیشگیری از رخداد حوادث مورد تاکید است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به برگزاری رزمایش و مانور امداد زمستانی با همکاری پلیس راه و دستگاه‌های مربوطه تصریح کرد: طی سال گذشته شاهد بارش برف خوبی در استان بودیم و برخی مناطق مسدود و نیازمند امکانات بود، از همین‌رو تیم‌های امدادی با بهره‌گیری از تجارب سال گذشته برای فصل زمستان سال جاری آماده هستند.

وی ادامه داد: حدود ۴۵۰۰ نفر در طرح زمستانی شرکت خواهند داشت و پایگاه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط متشکل از بیش از ۸۰۰ دهیاری، ۱۱۴ شهرداری، ۲۰۰ پایگاه اورژانس، ۴۵ پایگاه هلال‌احمر و ۶۳ راهدارخانه با همراهی عوامل امدادی شرکت نفت، امداد خودرو، آتش‌نشانی، تیم‌های هواشناسی و عوامل شرکت‌های آب، برق و گاز نسبت به ارائه خدمات امدادی اقدام خواهند کرد.

شیشه‌فروش گفت: تأمین پایدار گاز و برق در طول فصل زمستان، انبار شدن شن و نمک مناسب در راهدارخانه‌ها، تقویت پایگاه‌های هلال‌احمر و اورژانس و بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات راهداری از اقدامات انجام شده به‌منظور آمادگی دستگاه‌های مربوطه جهت ارائه خدمات به شهروندان به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های امداد زمستانی برای قبل، حین و بعد از بارش اضافه کرد: تشکیل ستاد مدیریت بحران شهر به‌منظور داشتن آمادگی لازم برای ارائه خدمات به شهروندان مورد توجه خواهد بود و اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر زودهنگام بودن بارش‌ها محقق نشد و در طول ماه‌های مهر و آبان شاهد وقوع بارش نبودیم، اما امید است که زمستان پربارشی داشته باشیم و تمام دستگاه‌های امدادی استان در حالت آماده‌باش آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

وی تصریح کرد: مناطقی که سال گذشته دچار آب‌گرفتگی شده بود شناسایی و مقرر شد که دستگاه‌های مربوطه جهت پیشگیری از آب‌گرفتگی در سطح جاده‌ها و پل‌ها اقدام کنند، پل‌هایی نیز شناسایی شده است که فاقد توان آب‌گذاری هستند و اصلاح این پل‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

شیشه‌فروش با اشاره به شناسایی مقاطع آسیب‌پذیر در روستاها توسط دهیاری‌ها و تلاش برای رفع آن‌ها ادامه داد: سال گذشته تیم‌های امدادی استان نسبت به اعزام ماشین‌آلات به استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و لرستان به منظور امدادرسانی در پی سیلاب و بارش برف اقدام کردند و انتظار می‌رود سازمان‌های کشوری مربوطه متناسب با وظایف استان در جهت تقویت ماشین‌آلات، به‌روزرسانی و تقویت نوسازی ناوگان امدادی اقدام کنند.

کد خبر 711579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.