در دیدار مجدد شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۴ چه گذشت؟

پس از گذشت سه ماه، شهردار اصفهان همراه با مدیر منطقه ۱۴ شهرداری در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی در قالب دور دوم ویژه‌ برنامه «مردم سلام»، در همان محل قرار قبلی، یعنی مسجدالمهدی (عج) خیابان لاله شمالی حاضر شدند و از اقدامات انجام شده در راستای تحقق مطالبات مردم گزارش دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق وعده قبلی، شهردار اصفهان قرار بود درخواست‌ها و مطالبات مردم را بشنود و پیگیری کند، همچنین پس از گذشت سه ماه، دوباره به آن منطقه برود و نتیجه پیگیری‌ها را به شهروندان اعلام کند؛ امشب پس از گذشت سه ماه شهردار اصفهان برای دومین بار در جمع اهالی منطقه ۱۴ حاضر شد تا بار دیگر شنونده درخواست‌های شهروندان این منطقه باشد.

منطقه ۱۴ اصفهان از شمال به جاده خاکی ادامه بلوار تاکسیرانی تا خیابان آیت‌الله غفاری، از طرف شرق به ادامه جاده خاکی در امتداد نهر ارزنان تا اتوبان شهید اردستانی، از طرف جنوب از محور اتوبان شهید اردستانی تا ابتدای خیابان آل یاسین و از طرف غرب به بزرگراه شهید چمران در امتداد خیابان آل بویه و خیابان گلستان، در امتداد خیابان بعثت تا میدان شهدای ورزشکار محدود شده است.

این منطقه ۱۶۴ هزار نفر جمعیت دارد و از ۹۴۰ هکتار مساحت این منطقه، ۳۱۲ هکتار از این مساحت جزو بافت فرسوده بوده، همچنین مساحت فضای سبز این منطقه بیش از یک میلیون و ۵۸۵ هزار متر مربع است.

این منطقه شامل خیابان اصلی زینبیه می‌شود و از محله‌های این منطقه می‌توان به دارک، کوی امام خمینی (ره)، منتظرالمهدی، عمان سامانی، الهیه، جلوان، ارزنان، زینبیه، سودان، دوطفلان، شاه‌پسند و حصه شمالی اشاره کرد.

منطقه ۱۴ به لحاظ تاریخی دارای قدمتی چند هزار ساله است و از ویژگی‌های خاص این منطقه می‌توان به وجود حرم حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (س) خواهر امام رضا (ع) اشاره کرد؛ مقبره زینبیه در عصر حاضر، یکی از بقاع متبرک اصفهان و مورد توجه و عنایت خاص و عام است و به دلیل وجود این مقبره، اکنون قریه ارزنان که به نام زینبیه خوانده می‌شود، از محلات پرجمعیت شده است و هر روز صدها زائر به زیارت این مرقد شریف می‌روند.

امام‌زاده دو طفلان که در خیابان زینبیه و کوچه زینبیه قرار دارد، یکی دیگر از ویژگی‌های مذهبی و گردشگری این منطقه است و نسب این دو امام‌زاده، احمد و محمود (س)، بر اساس کتاب شجره طیبه کتابخانه آستان قدس رضوی، به امام رضا (ع) می‌رسد.

مادی سودان یکی از بناهای به جا مانده از دوران صفوی به یکی از ویژگی‌های طبیعی منطقه ۱۴ تبدیل شده است، این منطقه یکی از ورودی‌ها و خروجی‌های شهر اصفهان (فرودگاه) است و پنجمین قطب زیارتی و خط دو قطار شهری اصفهان در این منطقه قرار دارد، همچنین قسمتی از رینگ حفاظتی کریدور شمال به جنوب در این منطقه است.

در دیدار مجدد شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۴ چه گذشت؟

امشب مسجدالمهدی (عج) واقع در خیابان لاله شمالی، میزبان دومین دیدار چهره به چهره شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۴ است؛ پس از گذر از خیابان زینبیه، سرانجام به مسجدالمهدی (عج) خیابان لاله شمالی، مکانی که شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۴ قرار تجدید دیدار دارد، می‌رسم.

وارد مسجد می‌شوم، بنای نیمه‌کاره مسجد و بوی خاک باران‌خورده‌، مشامم را نوازش و خاطرات خوشی را از دوران طفولیت در دلم زنده می‌کند، پرچم‌های مشکی دور تا دور فضای مسجد و ریسه‌های رنگارنگ چراغ در سطح مسجد، شوق و فعال بودن اهالی محله و خادمان مسجد را به رخ می‌کشد.

صدای اذان از بلندگوهای مسجد پخش می‌شود و حاضران یکی پس از دیگری به سمت شبستان مسجد حرکت می‌کنند، صف نماز بسته می‌شود و مو سفیدان محله مهدیه همراه با همسایه‌هایشان نماز را اقامه می‌کنند.

در دیدار مجدد شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۴ چه گذشت؟

شهردار از راه می‌رسد، مردم نامه به دست، به سمت او حرکت می‌کنند؛ شهردار هم به گرمی از تمام حاضران استقبال می‌کند. برنامه آغاز می‌شود، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان پشت تریبون می‌رود و از مطالبات اهالی منطقه در دور اول مردم سلام سخن می‌گوید، اهالی محله هم با جدیت از معضلات محله خود می‌گویند.

در دیدار مجدد شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۴ چه گذشت؟

اهالی این محله با همراهی گرم خود، هوای سرد بیرون از مسجد را به فضای صمیمی تبدیل می‌کنند، دور شهردار می‌ایستند و به بیان ادامه مطالبات خود می‌پردازند.

در دیدار مجدد شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۴ چه گذشت؟

دور دوم مردم سلام در مسجدالمهدی (عج) منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان حدود سه ساعت به طول انجامید و تمام درخواست‌ها و مسائلی که توسط اهالی این منطقه مطرح شد، به صورت کامل مورد توجه مدیران شهری قرار گرفت.

امشب تجدید دیدار اهالی منطقه ۱۴ با شهردار اصفهان در مسجدالمهدی (عج) با شور و شوق خاصی برگزار شد و پس از مطرح شدن خواسته شهروندان و پاسخ دلگرم‌کننده مدیران شهری، دومین دور از برنامه «مردم سلام» با حضور پرشور شهروندان و مدیران شهری در این منطقه به پایان رسید، اما این پایان راه نیست و حضور میز ۱۳۷ و پاسخگویی به اهالی این منطقه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 711570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.