از قضاوت در دربی پایتخت تا لیگ دسته‌اول / تغییر سرنوشت پیام حیدری با یک سوت عجیب

پیام حیدری که می‌توانست یکی از شانس‌های اصلی قضاوت در دربی ۱۰۲ پایتخت باشد، به‌ علت یک سوت اشتباه، به‌عنوان داور وسط دیدار تیم‌های آریو اسلامشهر و خیبر خرم‌آباد در لیگ دسته‌اول را قضاوت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های هفته شانزدهم لیگ دسته‌اول فوتبال باشگاه‌های ایران طی دو روز آینده برگزار خواهد شد که قضاوت یکی از دیدارهای امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم آذر_ میان دو تیم آریو اسلامشهر و خیبر خرم‌آباد برعهده یک داور شناخته شده بود.

پیام حیدری، داوری که می‌توانست گزینه جدی برای قضاوت در دربی ۱۰۲ باشد، با نظر کمیته داوران فدراسیون فوتبال و به‌خاطر اشتباه در آخرین بازی لیگ برتری خود بین آلومینیوم اراک و پیکان تهران، تا اطلاع‌ثانوی به لیگ دسته‌اول منتقل شده و داور وسط بازی دو تیم آریو اسلامشهر و خیبر خرم‌آباد بود.

از قضاوت در دربی پایتخت تا لیگ دسته‌اول / تغییر سرنوشت پیام حیدری با یک سوت عجیب

پیام حیدری؛ از قضاوت در ۲ شهرآورد تا طردشدن از لیگ برتر

این داور که تجربه دو بار سوت زدن در دربی‌های ۹۳ و ۱۰۰ را در کارنامه خود دارد، حالا نه تنها از فهرست گزینه‌های شهرآورد روز پنج‌شنبه خارج شده، بلکه باید در یک مسابقه لیگ دسته‌اول قضاوت کند تا شانس مجدد برای بازگشت به لیگ برتر را به‌دست بیاورد.

پیام حیدری در هفته یازدهم لیگ برتر یک اشتباه فاحش در تائید تصمیم کمک دوم خود در عدم اعلام گل صحیح آلومینیوم اراک مقابل پیکان تهران داشت و درحالی‌که می‌توانست نظر قطعی را روی گل از روی ضربه ایستگاهی اعلام کند، اشتباهی انجام داد که سرانجام وی را به لیگ دسته‌اول منتقل کرده است.

از قضاوت در دربی پایتخت تا لیگ دسته‌اول / تغییر سرنوشت پیام حیدری با یک سوت عجیب

گل سالمی که با اصرار کمک‌داور حیدری حاشیه‌ساز شد

در جریان آن بازی، وقتی میلاد فخرالدینی کرنر سمت راست زمین را برای آلومینیوم ارسال کرد و سیدمهران موسوی در لحظات پایانی نیمه اول دیدار آلومینیوم و پیکان گل تساوی را با ضربه‌سر تماشایی برای ایرالکو به ثمر رساند، پیام حیدری داور وسط مسابقه، نقطه وسط زمین را نشانه رفت و گل را به تائید رساند، اما پرچم عجیب و اشتباه کمک دوم او کاری کرد تا این داور بین‌المللی هم اسیر بزرگ‌ترین اشتباه فصل شود.

پیام حیدری که کاملاً محوطه جریمه را نگاه می‌کرد و هیچ خطا و آفسایدی تشخیص نداده بود، گل سیدمهران موسوی را به تائید رساند تا ورزشگاه اراک غرق در شادی شده و شاگردان سیدمجتبی حسینی امیدوار به بازگشت شوند، اما بالا بودن پرچم محمدصالح عرب‌آبادی، کمک داور دوم وی بازی را به تنش کشاند.

وقفه و جنجال به‌خاطر مردود شدن این گل منجر شد تا ناظر داوری و نماینده فدراسیون فوتبال در این مسابقه به داور چهارم مشورت بدهند که این گل صحیح است و حتی سعید رحیمی‌مقدم که در وقفه طولانی مدت صحنه را نگاه کرد، مشورت لازم را به پیام حیدری داد و وی هم قصد داشت گل را به تائید برساند، اما اصرار بی‌مورد از کمک داور دوم پیام حیدری، داور بین‌المللی را دچار تداوم این اشتباه کرد.

از قضاوت در دربی پایتخت تا لیگ دسته‌اول / تغییر سرنوشت پیام حیدری با یک سوت عجیب

پیام حیدری که در میان اصرار آلومینیومی‌ها برای بازبینی صحنه چشمان خود را بست و تاکید داشت نمی‌تواند طبق قوانین تصویر را از روی موبایل نگاه کند، طبق گفته حاضران در آن جنجال، سه بار از کمکِ دوم خود سوال کرد که اشتباهی مرتکب نشده، اما محمدصالح عرب‌آبادی هر بار تاکید کرد که آفساید را به درستی گرفته است؛ تصمیمی که در نهایت تمام کارشناسان داوری آن را رد کردند.

پیام حیدری درحالی در هیچ‌کدام از بازی‌های هفته دوازدهم (هفته گذشته) قضاوت نکرد که اشتباه تأثیرگذار وی در نتیجه بازی هفته یازدهم پیکان و آلومینیوم اراک باعث این موضوع شده است و باوجود اینکه می‌توانست یکی از مدعیان اصلی قضاوت در دربی شماره ۱۰۲ پایتخت میان پرسپولیس و استقلال باشد باید در سطح دوم فوتبال ایران سوت بزند.

کد خبر 711556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.