آغاز مسابقات قرآنی زندانیان منطقه ۷ کشور به میزبانی یزد

آیین آغازین مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کریم ویژه زندانیان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت به میزبانی اداره کل زندان‌های استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، آئین آغازین مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کریم ویژه زندانیان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت به میزبانی اداره کل زندان‌های استان یزد با حضور سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد، عرشیان معاون دادگستری استان، حجت‌الاسلام صادقی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه یزد و جمعی از مسئولان استانی در سالن شهید بهشتی این اداره کل برگزار شد.

مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآنی زندانیان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت منطقه ۷ کشور با حضور مددجویان استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و بندرعباس آغاز شد.

رضا مقبلی، مدیرکل زندان‌های استان یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش قرآن در اصلاح و تربیت مددجویان، همچنین تاکید نظریه اسلام درباره نگهداری زندانیان، گفت: از مهم‌ترین هدف سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت مددجویان است، هرچند تحقق اصلاح و تربیت مطلق، فرایندی دشوار است، اما خوشبختانه در زندان‌های ما این مهم به صورت نسبی محقق شده است.

وی با اشاره به آیه شریفه ۳۲ سوره مائده گفت: نشان سازمان زندان‌ها مزین به شعار اصلی ما در اصلاح و تربیت است و امروز شاهد هستیم در زندان‌های کشور مددجویان، حافظ یک تا ۳۰ جز قرآن شدند و با یاری جستن از قرآن و تمسک به اهل بیت در مسیر صحیح تربیتی قرار گرفتند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد تصریح کرد: ما وظیفه داریم زمینه‌ای فراهم کنیم تا مددجویان به این ریسمان الهی و حبل‌المتین نزدیک شوند و از فرصت‌هایی که دارند، به‌خوبی بهره‌مند شوند. در استان یزد اقدامات خوبی انجام شده است، به نحوی که ۶۲۰ نفر حافظ نیم جز تا کل قرآن کریم هستند.

مقبلی تدبیر و توجه به آیات قرآن را لازمه تغییر در انسان‌ها دانست و افزود: تبلیغ سیره عملی زندگی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و ما مربیان اصلاح و تربیت در برابر مددجویان وظیفه داریم معلمان تربیتی باشیم.

رئیس ستاد برگزاری این دوره از مسابقات در خصوص شیوه برگزاری مسابقات و میزبانی استان یزد اظهار کرد: این مسابقات در ۱۴ رشته مردان و ۱۱ رشته زنان از امروز، سه‌شنبه بیست‌ویکم آذر به صورت مجازی در دو گروه زنان و مردان بزرگسال، همچنین برای مددجویان کانون‌های اصلاح و تربیت نیز در دو گروه پسران و دختران برگزار می‌شود.

کد خبر 711541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.