دومین دوره جام پرچم با محوریت ۴ رشته ورزشی در کشور برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: دومین دوره جام پرچم با محوریت چهار رشته مینی‌فوتبال، والیبال چهارنفره، دوومیدانی پرتاب وزنه و رشته کاراته در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، علیرضا پسندیده بعدازظهر امروز _سه‌شنبه، بیست‌ویکم آذر_ در مجمع انتخابات هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کردستان اظهار کرد: استان کردستان با توجه به رشادت‌های دوران جنگ تحمیلی بر گردن ما دین بزرگی دارد و باید به صورت ویژه موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: نزدیک‌ترین نقطه به جامعه مخاطب، هیئت‌های شهرستانی و استانی هستند که بدون چشم‌داشت و با کمترین اعتبارات مشغول به فعالیت هستند.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: استان کردستان ظرفیت‌های خوبی را در بخش توسعه ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی دارا است که می‌تواند در عرصه ملی و بین‌المللی نیز اتفاقات خوبی را رقم بزند.

پسندیده ادامه داد: این استان استعدادهای ورزشی خوبی را در جمعیت روستایی خود در اختیار دارد و نمایندگان آن همیشه جزو نفرات برتر اول تا سوم رویدادهای ورزشی کشور بوده‌اند.

وی تصریح کرد: این فدراسیون در جهت توسعه ورزش در مناطق روستایی در سه بخش آموزش، انگیزش و زیرساخت‌ها اقداماتی را در دستور کار دارد که تربیت نیروی انسانی داور و مربی ساکن مناطق روستایی، برگزاری رویدادهای ملی و استانی و ایجاد فضاهای ورزشی کم‌حجم را در این راستا دنبال می‌کند.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی ادامه داد: امسال اولین دوره جام پرچم را با استقبال روستاییان کشور برگزار کردیم که ۲۷ هزار تیم و ۳۵۰ هزار ورزشکار در آن شرکت داشتند.

پسندیده افزود: دومین دوره جام پرچم را نیز با محوریت چهار رشته مینی‌فوتبال، والیبال چهارنفره، دوومیدانی پرتاب وزنه و رشته کاراته برگزار خواهیم کرد که در این رویدادها نگاه قهرمانی و استعدادیابی را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی اقوام نیز در آینده‌ای نزدیک در تهران برگزار می‌شود، گفت: برگزاری جام یاریگران زندگی، جام بلندهمتان و لیگ‌های مختلف همچون لیگ هفت‌سنگ بانوان در لرستان از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود.

دومین دوره جام پرچم با محوریت ۴ رشته ورزشی در کشور برگزار می‌شود

افتتاح ۷ زمین چمن مصنوعی در روستاهای کردستان تا دهه فجر

آمنه غلام ویسی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۵۳۲ ورزشکار سازمان‌یافته در استان کردستان در رشته ورزش روستایی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۴۵۶ نفر را آقایان و ۷۶ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی به وجود ۱۹۰ خانه ورزش روستایی در استان نیز اشاره کرد و افزود: امسال پنج زمین چمن مصنوعی ورزشی در روستاهای کردستان افتتاح شد که هفت مورد دیگر نیز تا دهه فجر آماده افتتاح می‌شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه راه‌اندازی ۲ خانه نشاط روستایی را نیز در دو روستای شهرهای سنندج و دهگلان در دست اقدام داریم، ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی همچون زمین چمن فوتبال از جمله مهم‌ترین مطالبات روستاییان استان است که تلاش می‌کنیم به این امر جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش ایمنا، «سیروان بهرامی» تنها کاندید مجمع انتخابات هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان در این مجمع توانست ۱۹ رأی از مجموع ۱۹ رأی مأخوذه را کسب کند و به مدت چهار سال سکان هدایت این هیئت را به دست گیرد.

کد خبر 711529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.