بلوار ابوترابی یزد در دهه فجر افتتاح می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر تکمیل طرح‌های تفصیلی و نیمه تمام شهر یزد گفت: بلوار ابوترابی بعد از گذشت‌ها مجددا در دست اقدام قرار گرفته و تاکنون با بیش از ۹۹ درصد آزادسازی مسیر تا دهه فجر به افتتاح می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، عزیزالله سیفی ظهر امروز - سه شنبه بیست و یکم آذر- در برنامه گفتمان شبکه یزد از تحول در طرح‌های عمرانی شهر یزد خبر داد و اظهار کرد: معتقد هستیم شهر یزد به دلیل تعدد پروژه‌ها به کارگاه‌های طرح‌های عمرانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به فعال بودن ۴۶۰ طرح بزرگ و کوچک در مناطق مختلف شهر یزد افزود: شورای ششم سال ۱۴۰۰ کار را آغاز کرد در آن زمان بودجه شهرداری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۱ به سه هزار میلیارد تومان رسید، و بودجه امسال نیز چهار هزار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است که هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی حاصل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اعلام اینکه از این هزار میلیارد تومان، ۴۸۰ میلیارد تومان از بانک‌های داخل استان جذب شده ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از محل مصوبه نهاد ریاست جمهوری و با همکاری بخش خصوصی تأمین شده است.

سیفی گفت: ترافیک شهری یکی از مهمترین مشکلات شهر یزد بوده و در سال‌های گذشته نیز شاهد افزایش جمعیت و خودروها هستیم اما سطح معابر شهر افزایش نیافته است. همچنین به ازای هر خانوار یزدی دو خودرو داریم که حجم تردد خودروها را در سطح شهر افزایش داده است.

وی بیان کرد: تکمیل طرح‌های تفصیلی که سال‌ها در شهر نیمه تمام ماندند در اولویت پروژه‌ها هستند، به عنوان مثال بلوار ابوترابی بعد از گذشت‌ها امسال با همکاری اداره کل اوقاف و مردم ساکن در دست اقدام قرار گرفت و تاکنون بیش از ۹۹ درصد مسیر آزادسازی شده که تا در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد حجم آسفالت اجرا شده در یزد را نسبت به سایر شهرهای بزرگ و کلانشهرها بیشتر دانست و اظهار کرد: دو سیلی که سال گذشته اتفاق افتاد همچنین عدم پرداختن به موضوع آسفالت در دوره‌های قبل شهرداری یزد حجم زیادی از آسفالت شهر آسیب دیدند.

سیفی گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر در سال جاری اختصاص یافت و تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار مترمربع از سطح شهر آسفالت شده و در سال آینده نیز برای حل مشکل سایر آسفالت‌ها بودجه‌ای اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه شاهد این هستیم که مردم در معابر خارج از حریم و محدوده شهر یزد بدون توجه به قوانین اقدام به ساخت و ساز کردند، تصریح کرد: اگر در این قسمت‌های شهری مردم ۵۰ درصد هزینه آسفالت خود را بدهند شهرداری هم ۵۰ درصد هزینه آسفالت را پرداخت می‌کند.

کد خبر 711527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    بافت تاریخی یزد هم تو کما