استان چهارمحال و بختیاری میزبان ۸ شهید گمنام خواهد بود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: استان چهارمحال‌وبختیاری همزمان با شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) میزبان ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود.

منوچهر ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری از هجدهم آذرماه تا روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) میزبان ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود.

وی ادامه داد: برای استفاده هرچه بهتر از حضور شهدا برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده که از جمله آن حضور شهدا در مدارس، مساجد و هیئت‌های مذهبی است.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مراسم وداع با شهدای گمنام روز بیست‌وپنجم آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ امام‌خمینی (ره) شهرکرد برگزار خواهد شد.

ذوالفقاری ادامه داد: همچنین مراسم تشییع این هشت شهید گمنام روز بیست‌وششم آذرماه از ساعت ۹:۳۰ از میدان دوازده محرم به سمت امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون انجام خواهد شد، از مردم شهیدپرور استان دعوت می‌شود مانند همیشه در مراسم تشییع و وداع با شهدا حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه این شهدا در ۸ نقطه استان به خاک سپرده خواهند شد، افزود: این شهدا در شهرستان‌های شهرکرد، هارونی، کوهرنگ، صمصامی، فلارد، مال خلیفه، لردگان، خان‌میرزا، ارمند، بن شهر یانچشمه، کیار دو پلان، و روستاهای دورک قنبری و قلع مدرسه به خاک سپرده خواهند شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان چهار محال و بختیاری اضافه کرد: تاکنون ۲۱ درخواست مردمی برای تدفین شهدا در مناطق مختلف به اداره بنیاد حفظ آثار و ارزش‌ها دفاع مقدس استان رسیده است که این درخواست‌ها با توجه به این‌که آیا این مناطق شهید دارند یا خیر و اینکه متناسب با جمعیت و معیارهای دیگر هستند، اولویت‌بندی می‌شود.

منوچهری ادامه داد: معراج شهدای استان چهار محال و بختیاری طی این هفته همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب میزبان حداقل یک شهید گمنام است؛ سن این هشت شهید گمنام بین ۱۷ تا ۳۸ سال است که در عملیات‌های والفجر ۴، مولای متقیان، کربلای ۴، والفجر ۸، کربلای ۲، بدر و تک دشمن در زبیدات به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 711514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.