رفع چالش سد معبر نیاز به کار بین بخشی ‌دارد

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه چالش سد معبر و رفع آن نیاز به کار بین‌بخشی دارد و از شهرداری به تنهایی نباید انتظار داشت تا آن را ساماندهی کند، گفت: تا زمانی که کار بین‌بخشی انجام نشده و همه موارد به سمت شهرداری سوق داده شود، مشکل سد معبر در شهر زنجان رفع نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علیرضا فیروزفر امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم آذر_ در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به انتقادات مطرح شده در رابطه با سد معبر، اظهار کرد: این مشکل در شهر زنجان متولی ندارد و همه پیکان‌ها به سمت شهرداری گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سد معبر آسیبی است که باید ریشه‌یابی شده و با برنامه در رابطه با آن اقدام کرد، افزود: جمع کردن سد معبر برای شهرداری کاری ندارد، اما باید به تبعات بعدی این کار نیز توجه شود.

شهردار زنجان گفت: در این حوزه با برنامه‌ریزی عمل کرده‌ایم که نمونه این اقدام تعیین محل در کنار طرح سبزه‌میدان جهت استفاده دست‌فروشان است؛ در حالی که به راحتی از محل مولدسازی می‌توانسیم برای شهرداری کسب درآمد کنیم.

فیروزفر با تاکید بر اینکه سد معبر و رفع آن نیاز به کار بین‌بخشی دارد و شهرداری به تنهایی نباید انتظار داشت تا آن را ساماندهی کند، افزود: تا زمانی که کار بین‌بخشی انجام نشده و همه موارد به سمت شهرداری سوق داده شود، مشکل سد معبر در شهر زنجان رفع نخواهد شد.

مجید ناصحی مقدم رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به تخصیص ۶۰ درصد از بودجه به بخش عمرانی و ۴۰ درصد در بخش جاری اظهار کرد: طبق بخشنامه این امر الزام‌آور بود.

وی افزود: بر اساس مصوبه دیوان عدالت اداری در این قانون تغییراتی ایجاد شد و بار مالی جدیدی به بودجه اضافه و این امر برای شهرداری زنجان نیز لازم‌الاجرا شد.

مهدی طالب عضو شورای شهر زنجان نیز در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ درصد از درآمد پوششی شهرداری محقق شده است، اظهار کرد: با ادامه‌دار بودن این شرایط شهرداری در سال آینده با بدهی بسیار بالایی مواجه خواهد شد.

وی افزود: تحقق نیافتن درآمد پوششی، شهرداری زنجان را در سال آینده با بدهی ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومانی مواجه خواهد شد.

این عضو شورای شهر زنجان گفت: این بدهی عملاً اجرای پروژه‌های عمرانی را دچار مشکل خواهد کرد.

نجفی ادامه داد: مدیریت شهری باید سراغ منابع جدید درآمدی باشد تا بتواند در تحقق تعهدات موفق عمل کند.

حسن عیوض‌زاده معاون مالی شهرداری زنجان نیز با اعلام اینکه بودجه شهرداری زنجان در سال جاری ۲,۶۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، اظهار کرد: از این میزان ۹ میلیارد تومان درآمد پوششی است که امروز این رقم محقق شده است.

وی با بیان اینکه منابع درآمد پوششی شهرداری بیش از ۱۰۰ محقق شده است، افزود: شهرداری زنجان ۸۰۰ میلیارد تومان از مسکن شهرسازی طلب دارد که این سازمان باید در تغییر کاربری اراضی و… به شهرداری پرداخت کند و تحقق این امر نیازمند همکاری دیگر مدیران شهری است.

کد خبر 711497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.