راه‌اندازی سرویس‌های شبانه اتوبوسرانی در کلانشهر شیراز

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز از راه‌اندازی سرویس‌های شبانه اتوبوسرانی در کلانشهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، مصطفی کیانی رحیمی امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم آذر_ در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارشات ارائه شده کلانشهر شیراز به عنوان شهر پیشروی کشور در حوزه حمل و نقل ترافیک کشور و سیاست‌گذاری و عملیات اجرایی پروژه‌های این حوزه، تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌ها در آستانه فرا رسیدن هفته حمل و نقل و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در دستور کار است، افزود: سیاست بر آن است که تعداد ۲۰ پروژه ترافیکی و حمل و نقل با اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال در این بازه زمانی به بهره‌برداری رسیده، افتتاح و کلنگ‌زنی شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: یکی از نیازهای شهر پویا به‌ویژه در کلانشهرهایی همچون شیراز که از شرایط مطلوب زیستی برخوردار هستند، این است که بازه محدودی برای سرویس‌های اجتماعی عمومی قائل نشویم و از ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های موجود بهره‌مند شویم که در این راستا یکی از خدمات ارائه شده در این بازه زمانی طراحی، تکمیل شدن و عرضه سرویس‌های شبانه در حوزه حمل و نقل عمومی در کلانشهر شیراز است.

کیانی رحیمی خاطرنشان کرد: این ناوگان پس از سرویس‌دهی روزانه اتوبوس‌های عمومی که تا ساعت ۲۱:۳۰ شب است، فعال می‌شود و تا ساعت یک بامداد خواهد بود.

وی اضافه کرد: این خطوط در چهار حوزه جغرافیایی شهر شیراز، خدمات شبانه ایمن حمل و نقلی را ارائه خواهد داد.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه در کلانشهر شیراز رسالت مدنی بزرگ را نسبت به مردم و به‌ویژه معلولین و افراد توان‌خواه داریم، خودروهای ون ویژه توانخواهان و معلولین خریداری شده است و در اختیار شهرداری و در حال تکمیل است که از هفته حمل و نقل تا دهه فجر در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

کیانی رحیمی همچنین از افزوده شدن ۷۵ دستگاه میدل‌باس تا پایان سال جاری به ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و اظهار کرد: ارائه خدمات این میدل باس‌ها در شهرک‌های شیراز به دلیل دسترسی محدودی که وجود دارد، خواهد بود.

به گزارش ایمنا، کلنگ‌زنی ۳ پارکینگ طبقاتی در محدوده ترافیکی شهر شیراز، توسعه مرکز کنترل داده سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال، نصب ۲۰ سامانه هوشمند نظارت بر تقاطع‌ها، کلنگ‌زنی مرکز شماره ۲ معاینه فنی خودروهای سبک، کلنگ‌زنی جایگاه سوخت اتوبوسرانی با اعتبار دو هزار میلیارد ریال، رونمایی از یکصد ناوگان تاکسی نوسازی شده و انعقاد تفاهم‌نامه برای نوسازی یک هزار واحد و آغاز عملیات اجرایی جایگاه‌های خودروی برقی از دیگر موضوعات مورد اشاره عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست بود.

کد خبر 711493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.