توسعه و تجهیز مبلمان بوستان‌‎ها و میادین شهر کاشان با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی

شهردار کاشان از توسعه و تجهیز مبلمان بوستان‎‌ها و میادین شهر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی خبر داد.

کیومرث محمدپور در گفت‌وگ و با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای دی‌ماه، نگهداشت فضای سبز شهری در قالب استفاده از چندین شرکت پیمانکاری بومی و غیر بومی برای مناطق پنجگانه به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا با استفاده بهینه از نیروهای کارگری عملکرد بهتری در وضعیت نگه داشت فضای سبز داشته باشیم.

وی در خصوص اقدامات اخیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز افزود: علاوه بر تغذیه گیاهی، واکاوی فضای سبز، مبارزه با آفات، ارتقای وضعیت تأسیسات پارک‌ها و میادین، در موضوع مبلمان پارک‌ها و میدان‌ها مناقصه قرارداد ۵ میلیارد تومانی برای خرید کفپوش‌های استاندارد یک تکه، آلاچیق، فلاورباکس و… با همکاری بخش خصوصی انجام شده است.

شهردار کاشان گفت: پیگیری جلسات هم‌اندیشی نامگذاری محلات و حفظ عناوین تاریخی، برنامه‌ریزی برای ساماندهی تابلوهای تبلیغات شهری، طراحی سامانه‌های مطالبات تابلوهای سردرب اصناف، نهال‌گذاری با یو.تی. ام، انتخاب پایه چراغ‌های دومنظوره جهت نصب در پیاده‌راه‌ها از فعالیت‌های سه ماهه این سازمان بوده است.

محمدپور همچنین درباره اقدامات این سازمان برای عید نوروز تصریح کرد: تولید ۷۰ هزار گلدان نشاء گل داوودی، کاشت بیش از ۱۰۰ هزار درختچه زینتی در میدان‌ها و بوستان‌ها در انتخاب رویکرد گلکاری در این فضاها، جایگزینی گیاهان پوششی با چمن، قلمه‌زنی در فضای یک‌هزار و ۴۰۰ متر مربعی، کاشت بیش از ۴۰ هزار جعبه نشاء فصلی در خزانه و بهسازی چندین بوستان و میدان برای نوروزی متفاوت برنامه‌ریزی و انجام شده است.

وی بیان کرد: در موضوع ساخت المان‌ها نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری رویدادهایی مثل سمپوزیوم شب یلدا برای ساخت ۱۲ المان انار، سمپوزیم نوروزی کاشان با ساخت ۱۰ عدد از ریتون های سیلک، ساخت المان‌های انتزاعی برای نصب در لچکی‌های فاقد فضای سبز و المان مادر برای نصب در ورودی بلوار مادر صورت گرفته است.

شهردار کاشان اضافه کرد: المان حجاب ساخته هنرمند حسین اکرمی هم همزمان با تولد حضرت زهرا (س) قرار است در میدان حجاب واقع در خیابان امیر المومنین (ع) نصب شود.

محمدپور ادامه داد: جشن آئینی سنتی شب یلدا با حضور هنرمندان کشوری به مدت دو شب در میدان کمال‌الملک با مشارکت مالی بخش خصوصی برگزار می‌شود و همزمان با این برنامه این میدان به مرکز آفرینش‌های هنری و گالری گردی کاربری پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: سمپوزیوم آجر برای اولین بار در کشور با حضور هنرمندان و معماران برجسته کشور در سال آینده برگزار خواهد شد، در این رویداد از ۱۰ هنرمند بزرگ کشور برای ساخت المان‌های آجری با موضوع احیای دروازه‌های قدیم شهر دعوت می‌شود.

کد خبر 711488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.