جزئیات تشییع و تدفین ۸ شهیدگمنام در قزوین اعلام شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان قزوین به مراسم تشییع و تدفین هشت شهید گمنام تازه‌تفحص‌شده اشاره کرد و گفت: پیکر پاک این شهدا در روز شهادت حضرت زهرا (س) تشییع و دفن می‌شود که ۵ نقطه دفن این شهدا در شهرستان قزوین است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد امیری‌مقدم امروز -سه‌شنبه بیست‌ویکم آذر- در نشست خبری با اهالی رسانه استان قزوین که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای شکل‌گیری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تا امروز ۵۱ یادمان شهدا در استان قزوین ایجاد شده که ۱۶ یادمان از سال ۱۴۰۰ به بعد یعنی در ۲ سال اخیر ساخته شده‌اند.

وی از احداث هشت یادمان شهدا در سال جاری خبر داد و افزود: ساخت هشت یادمان شهدا هم که از سال ۱۴۰۰ شروع شده بود، در سال گذشته به پایان رسید که این یادمان‌ها برای مراسم تدفین شهدا مورد استفاده واقع می‌شوند، ساخت این هشت یادمان در اربعین شهدای گمنام کامل می‌شود.

اعلام جزئیات تشییع و تدفین هشت‌شهید گمنام

امیری‌مقدم در ادامه به مراسم تشییع و تدفین هشت شهید گمنام تازه‌تفحص‌شده، اشاره کرد و ادامه داد: پیکر پاک این شهدا در روز شهادت حضرت زهرا (س) تشییع و دفن می‌شود که ۵ نقطه دفن این شهدا در شهرستان قزوین و سه‌نقطه هم در شهرهای دیگر استان قزوین هستند.

وی درباره مسیر تشییع در شهر قزوین گفت: این شهدای گمنام در شهر قزوین از سبزه‌میدان به سمت میدان سرداران تشییع می‌شوند که ز مان آغاز این برنامه ۲۶ آذرماه در ساعت ۹ صبح خواهد بود که در نهایت پیکر این شهدا در پنج نقطه شهرستان قزوین شامل حیاط استانداری، محوطه مجموعه شمیم کوثر، روستاهای آقابابا، بکندی و سیردان به خاک سپرده خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، از خاک‌سپاری سه‌شهید در شهرستان‌های البرز، بویین‌زهرا وتاکستان خبر داد وافزود: روستاهای یحیی‌آباد، شهر ارداق و شهر الوند مکان دفن پیکر این شهدا در حوالی ظهر روز یکشنبه خواهد بود.

امیری‌مقدم ادامه داد: پیکر مطهر این شهدا از نواحی عملیاتی ام‌الرصاص، باوارین، جزیره مجنون، زبیدات، سومار، شرق دجله، قلاویزان و گیلانغرب کشف و تفحص شده و این شهدا در عملیات‌های کربلای یک، چهار، شش و عملیات‌های بدر، خیبر، والفجر مقدماتی و والفجر ایضایی جان خود را نثار کشور و انقلاب کرده‌اند.

وی یادآور شد: این شهدا ۲۰ تا ۲۷ ساله هستند و سه‌نفر این شهدای گلگون‌کفن فقط ۲۰ سال سن دارند که امیدواریم هویت شناسنامه‌ای آنها هرچه زودتر کشف شده و به دامان خانواده و زادگاهشان برگردند.

کد خبر 711478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.