برگزیدگان سومین جایزه کتاب سال استان کردستان معرفی شدند

برگزیدگان سومین جایزه کتاب سال استان کردستان امروز (سه‌شنبه) در آیین اختتامیه معرفی شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آئین پایانی سومین جایزه کتاب سال استان کردستان امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم آذر_ در پردیس سینما بهمن شهر سنندج برگزار شد و برگزیدگان این دوره در دو بخش کردی و فارسی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

بخش فارسی

کتاب‌های «افسانه‌های دیار ما» به نویسندگی کورش امینی، «اشک‌های یک زن» به نویسندگی مستوره درخشی، «آبنبات نارگیلی» به نویسندگی مهرداد صدقی و «نامه اهل ایران» به نویسندگی امید بهرامی‌نیا به عنوان آثار برگزیده در بخش فارسی انتخاب شدند.

کتاب‌های «کلاغی لای موهایم» به نویسندگی گلاویژ نظریان، «اکو شهرها، بازسازی شهرها در سازگاری با طبیعت» با ترجمه فرخ عبودی و «روایت در مجموعه عکس مستند» به نویسندگی فرهاد مطاعی نیز به عنوان آثار شایسته تقدیر شناخته شدند.

بخش کُردی

کتاب‌های «گورانییه‌ک بو ته‌نیایی داهوله‌کان» تألیف محمد موفقی، «سیبه‌ری ئه‌وین» به نویسندگی فاروق رستمی، «له پیناوی به ستاندارد کردنی زاراوه‌ی سورانیدا» از محمد علی اویسی و «خرتی» به نویسندگی فرید راژین به عنوان آثار برتر معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

کتاب‌های «هورمسگه‌گان ژنیک» به نویسندگی فوزیه بشارت، «شه‌و چه‌ره‌ز» به نویسندگی محمد رحیمی رضوان، «پیلاوه‌کانم» به نویسندگی فرخ نعمت‌پور، «فه‌رهه‌نگی ئابوری» به نویسندگی فتاح امین‌زاده، سیشه‌مانه له گه‌ل موری» با ترجمه خالد علیزاده و «هومه» به نویسندگی انور ناصری به عنوان آثار شایسته تقدیر شناخته شدند.

امسال ۱۳۲ اثر به دبیرخانه سومین جایزه کتاب سال کردستان ارسال شده بود که در نهایت ۷۱ اثر به مرحله نهایی راه یافت و مورد داوری قرار گرفت.

کد خبر 711460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.