انجام پویش غربالگری سلامت در کرمانشاه

رئیس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: پویش غربالگری سلامت همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه در حال اجرا است.

گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا _سه‌شنبه بیست و یکم آذر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان کرمانشاه، اظهار کرد: در این طرح غربالگری بیماری دیابت و فشار خون مورد رصد و خدمات سلامت محور حول این ۲ بیماری آغاز شده که با توجه به خطرناک بودن این بیماری‌ها همچنان جز شایع‌ترین بیماری‌های کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین عامل مرگ و میرها در جهان مشکلات قلبی و عروقی است، افزود: مهمترین علت این عارضه‌های قلبی وجود فشار خون بوده و همچنین بیماری دیابت به عنوان پنجمین علت بیماری در دنیا شناخته شده است.

شکیبا بیماری دیابت و فشار خون را مرگ خاموش دانست و خاطرنشان کرد: بیماری دیابت و فشار خون به دلیل عدم بروز علائم در گذر زمان و به تدریج رخ می‌دهد به گونه‌ای که شخص مبتلا متوجه مضرات آن در در گذر رمان نیست تا اینکه از پا می‌افتد و باعث مرگ وی می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود خطرناک و مضر بودن این ۲ بیماری اما قابل کنترل و پیشگیری است و تنها باید مراقبت‌های دارویی و پیگیرانه را دنبال کنند چرا که اگر در مرحله اولیه کنترل شود بروز عوارض خطرناک آن را به تأخیر می‌اندازد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان چند توصیه، متذکر شد: از تمام همشهریان که بالای ۱۸ سال سن دارند تقاضا می‌شود با مراکز به پایکاه‌های سلامت، مراکز سلامت و درمانگاه‌ها مراجعه و آزمایشگاه و آگاهی لازم از سلامت خود را کسب کنند تا در صورت نیاز اقدامت پیشگیرانه انجام دهند.

کد خبر 711397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.