دولت در برخورد با مافیای خودرو مصمم و جدی است‌

سخنگوی دولت در چهل‌وپنجمین نشست خبری سخنگوی دولت با نمایندگان رسانه‌های مختلف گفت: دولت در برخورد با مافیای خودرو مصمم و جدی است‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری‌جهرمی صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم آذر_ در چهل‌وپنجمین نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با اشاره به هفته و روز دانشجو و نیز سفر رئیس‌جمهور به روسیه و استان البرز اظهار کرد: بیش از نیمی از هیئت وزیران در دانشگاه‌ها حضور پیدا کردند، حتی برخی وزرا چندین بار به دانشگاه‌ها رفتند. در مجموع اعضای دولت ۳۰ جلسه میان دانشجوها حضور یافته‌اند. این بهانه خوبی برای ارتباط مستمر و نزدیک دولتمردان با جامعه دانشگاهی است.

دستور برای پیگیری ویژه مطالبات دانشجویان

وی افزود: نظر رئیس‌جمهور بر ادامه‌دار بودن حضور دولتمردان بین دانشجویان است تا مطالبات دانشجویان پیگیری شود، همچنین آیت‌الله رئیسی به وزرای علوم و بهداشت دستور پیگیری ویژه درخواست‌های دانشجویان را داده است.

نباید درآمدهای غیرواقعی در لایحه پیش‌بینی شود

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره تلاش‌های مجلس برای بیش برآورد در بودجه ۱۴۰۳ و هزینه‌تراشی برای دولت بیان کرد: به‌طور کلی نظر کمیسیون تلفیق بودجه مجلس نسبت به لایحه ۱۴۰۳ مثبت است، اما دولت به دنبال آن است که هزینه‌ها و درآمدها واقعی باشد، نه اینکه اول هزینه‌ها برآورد شود و سپس به دنبال آن، درآمدهای غیرواقعی بیش برآورد شود. نباید درآمدهای غیرواقعی در لایحه پیش‌بینی شود. امیدواریم بودجه تراز در سال ۱۴۰۳ به تصویب برسد که اولین بودجه منطبق بر برنامه هفتم است و از تورم که افت بودجه‌های سال‌های گذشته است جلوگیری خواهد کرد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: در هشت ماه نخست ۱۴۰۲، ارزش صادرات کشور نسبت به همسایگان با حدود ۱۲ درصد رشد به ۱۸ میلیارد دلار رسید. مجموع مبادلات تجاری با همسایگان نیز به ۳۸ میلیارد دلار رسیده است غالب واردات هم سعی شده است به سمت مواد اولیه تولید و تجهیزات باشد.

دولت در برخورد با مافیای خودرو هیچ اغماضی ندارد

سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده تخلف ۹۰۰ هزار میلیارد تومانی شرکت بهمن موتور بیان کرد: دولت در برخورد با مافیای خودرو مصمم و جدی است‌. این پرونده که شما به آن اشاره داشتید یکی از پرونده‌های جاری است و فرایند رسیدگی آن باید تکمیل شود. در مرحله بدوی سازمان تعزیرات محکومیت صادر شده است. طبق آخرین گزارش‌ها پرونده در حال نهایی شدن است و صدور رأی به‌زودی صورت خواهد گرفت. دولت در برخورد با مافیای خودرو هیچ‌گونه اغماضی نخواهد داشت.

بهادری جهرمی در این نشست در پاسخ به سوالی درباره حضور مسئولان در دانشگاه‌ها و بازخورد آن‌ها و نحوی پیگیری مسائل مطرح شده از سوی مقامات گفت: اصل حضور مسئولان در دانشگاه‌ها و در بین دانشجویان فی‌نفسه اثرگذار است و باعث می‌شود واقعیت‌های اجرایی تبیین شود تاکنون بیش از ۳۰ جلسه برگزار شد و بنده در یک سال اخیر بیش از ۶۰ جلسه دانشگاهی داشتم. هر مقامی که در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کند هم گزارش‌های دولت را بیان می‌کند و هم اگر ابهامی وجود داشته باشد به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داده می‌شود و هر مقامی در چارچوب صلاحیت هم موضوعات را پیگیری خواهد کرد.

تکمیل می‌شود…

کد خبر 711394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.