جلوگیری از ورود فاضلاب‌های صنعتی به دریچه‌های فاضلاب در سطح استان اصفهان

مدیرعامل آبفای استان اصفهان در جلسه‌ای با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست به منظور ارتقای کیفیت و سلامت پساب، خواستار جلوگیری از ورود فاضلاب‌های صنعتی به دریچه‌های فاضلاب در سطح استان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین اکبریان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱ تصفیه خانه فاضلاب در استان در مدار بهره برداری قرار دارد، اظهار کرد: در ۱۰ سال گذشته بیشترین سرمایه گذاری بخش خصوصی در آبفای استان اصفهان در بخش فاضلاب صورت گرفته است و ۷۳ درصد مردم از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند هستند.

وی افزود: تحت پوشش قرار گرفتن مردم از خدمات شبکه فاضلاب کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را به همراه دارد که این امر یکی از اهداف آبفای استان اصفهان در راستای رسیدن به توسعه پایدار است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان به تجهیز و نوسازی تأسیسات فاضلاب در راستای ارتقای کیفیت پساب خروجی اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون یکی از چالش‌های اساسی در بخش فاضلاب فرسودگی تأسیسات به ویژه تجهیزات به کار رفته در تصفیه خانه‌های فاضلاب است که سعی شده با نوسازی تجهیزات و به کار گیری روش‌های نوین در فرایند تصفیه، کیفیت پساب خروجی ارتقا یابد و این مهم همچنان در دستور کار شرکت قرار دارد.

اکبریان به ورود آب‌های سطحی در زمان بارندگی به دریچه‌های فاضلاب پرداخت و اعلام کرد: به دلیل عدم وجود شبکه جمع آوری آب‌های سطحی در زمان بارندگی، متأسفانه آب حاصل از بارندگی‌ها وارد دریچه‌های فاضلاب می‌شود که این امر نه تنها موجب پس زدگی فاضلاب به درون خانه‌ها می‌شود بلکه به دلیل حجم ورودی فاضلاب به تصفیه خانه‌ها کیفیت پساب خروجی را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد و خساراتی به تأسیسات فاضلاب وارد می‌شود.

وی با اشاره به روش‌های تصفیه در ۳۱ تصفیه خانه فاضلاب اعلام کرد: در حال حاضر فرایند تصفیه پساب در ۱۱ تصفیه خانه به روش لجن فعال، ۱۳ تصفیه خانه به روش لاگون هوادهی و در ۷ تصفیه خانه به روش برکه تثبیت انجام می‌شود و در سال‌های اخیر سعی شده با تجهیز و نوسازی تأسیسات، کیفیت پساب ارتقا یابد و کاشت درخت‌های صنوبر و گیاهان غیر مثمر درتصفیه خانه‌های فاضلاب به منظور بهبود محیط زیست در سطح استان اجرایی شده است.

کد خبر 711377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.