افتتاح واحد اگزاست و مدیریت دود در آتش‌نشانی اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از افتتاح واحد اگزاست و مدیریت دود در این سازمان خبر داد و گفت: بیشترین کاربرد سیستم‌های مدیریت دود در پارکینگ‌ها، مسیرهای فرار، تونل‌ها، ایستگاه‌های مترو، مراکز تجاری و سالن‌های همایش است.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از بزرگترین خطرات حریق میزان بالای تولید دود و گازهای سمی است.

وی با بیان اینکه درصد بسیار زیادی از آسیب‌های جسمی و مرگ‌های ناشی از حریق به علت استنشاق گازهای سمی است، افزود: در بسیاری از موارد به علت وجود حجم زیادی از دود، تشخیص راه فرار برای متصرفان امکان‌پذیر نیست و همین موضوع موجب اختلال در امدادرسانی، کاهش دید و مصدومیت جدی برای نیروهای امدادی می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه تلفات و خسارت‌های ناشی از دود بسیار بیشتر از حریق است، نظارت بر طراحی و اجرای سیستم‌های مدیریت دود در کنار سیستم‌های تشخیص، اعلام و اطفای حریق ضرورت پیدا می‌کند.

آتشپاد مطلبی خاطرنشان کرد: بیشترین کاربرد سیستم‌های مدیریت دود در پارکینگ‌ها، آتریوم‌ها (فضاهای بزرگ و باز میان ساختمان‌ها)، مسیرهای فرار، تونل‌ها، ایستگاه‌های مترو، مراکز تجاری و سالن‌های همایش است، از این‌رو با توجه به اهمیت موضوع و بررسی‌های انجام شده، واحد اگزاست و مدیریت دود در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افتتاح شد.

وی گفت: امیدوارم با تأسیس این واحد در سازمان با نظارت دقیق بر طراحی و اجرای سیستم گام مؤثری در کاهش خسارت‌ها و تلفات ناشی از حریق برداریم.

کد خبر 711371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.