چالش اسکان بی‌خانمان‌های پاریس در بحبوحه المپیک ۲۰۲۴

بی‌خانمان‌های پاریس در آستانه المپیک ۲۰۲۴ در مراکز منطقه‌ای موقت اسکان داده خواهند شد. خیریه‌ها این اقدام را تلاش دولت فرانسه برای بهبود وجهه شهر و نوعی پاک‌سازی اجتماعی می‌دانند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دولت فرانسه ۱۰ مرکز منطقه‌ای موقت برای حذف بی‌خانمان‌ها از خیابان‌های پاریس ایجاد کرده است و طی هشت ماه گذشته، ۲۸۰۰ بی‌خانمان ساکن خیابان‌های پاریس به این مراکز منتقل شده‌اند. بیش از ۶۰ سازمان فرانسوی این اقوام را به پاک‌سازی اجتماعی و تلاشی برای تقویت وجهه شهر در آستانه المپیک ۲۰۲۴ محکوم کرده‌اند که برای بی‌خانمان‌ها گران تمام خواهد شد.

تأثیر المپیک ۲۰۲۴ بر جامعه بی‌خانمان پاریس

مقامات فرانسوی در بحبوحه نزدیک شدن به المپیک ۲۰۲۴ رویکرد جدیدی را برای مقابله با بی‌خانمان‌ها در پایتخت معرفی و از بهار ۱۰ مرکز موقت «دسترسی به مراقبت‌های مورد نیاز» در شهرهایی مانند تولوز، بوردو، آنژ و استراسبورگ راه‌اندازی کرده است. تمام این تلاش‌ها در راستای جابه‌جایی افراد بی‌خانمان از خیابان‌های پاریس و بهبود وجهه میزبان المپیک ۲۰۲۴ انجام گرفته است.

چالش اسکان بی‌خانمان‌های پاریس در بحبوحه المپیک ۲۰۲۴

پاریس همچنین اوایل اکتبر پروژه‌های توزیع غذا به بی‌خانمان‌ها توسط انجمن‌های خیریه را در بعضی از محله‌های شمالی ممنوع کرد که این ممنوعیت به‌دنبال شکایت حدود ۳۰ انجمن علیه آن و رأی دادگاه پس از یک هفته لغو شد.

پس از آن بیش از ۶۰ سازمان فرانسوی رویکرد پاریس را مورد انتقاد قرار دادند و از استراتژی جابه‌جایی و اسکان موقت بی‌خانمان‌ها به‌عنوان نوعی پاک‌سازی اجتماعی سازماندهی‌شده توسط دولت یاد کردند. آن‌ها معتقدند دولت فرانسه به‌دنبال ایجاد تصویری صیقلی از پاریس قبل از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ است.

فرمانداری پاریس تأکید کرد این اقدامات هیچ ربطی به المپیک ۲۰۲۴ ندارد و در هر صورت رویکرد شهر یکسان است. وی هدف مقامات را ایمن‌تر کردن بی‌خانمان‌ها و ایجاد محل اقامتی آبرومندانه‌تر برای استراحت و دسترسی پیگیری‌های اجتماعی و اداری اعلام کرد.

چالش اسکان بی‌خانمان‌های پاریس در بحبوحه المپیک ۲۰۲۴

تأثیر المپیک ۲۰۲۴ بر جامعه پناهندگان پاریس

المپیک پاریس پناهندگان را نیز تحت تأثیر قرار داده است. در آوریل ۲۰۲۳ بزرگ‌ترین محل اسکان این افراد در پاریس برچیده شد و حدود ۴۰۰ پناهنده را پس از سه سال اسکان، آواره کرد. این منطقه قرار است بخشی از دهکده المپیک برای بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ باشد. پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها نیز که در مجاورت مکان‌های تعیین‌شده برای بازی‌های المپیک قرار دارند، تحت فشار هستند و احتمال برخوردی مشابه با آن‌ها می‌رود.

بخش عمده نگرانی سازمان‌های خیریه قرار گرفتن پناهندگان و بی‌خانمان‌ها در مناطقی است که سازمان‌های حمایتی بسیار کمتری برای کمک‌های پزشکی، اجتماعی یا حقوقی وجود داشته باشد و حتی دسترسی آن‌ها را به غذا از قبل هم محدودتر کند. از سوی دیگر این اقدامات می‌تواند به اخراج مهاجرانی از پاریس منجر شود که در حال حاضر فاقد وضعیت قانونی هستند.

چالش اسکان بی‌خانمان‌های پاریس در بحبوحه المپیک ۲۰۲۴

کد خبر 711369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.