بورس امروز ۲۱ آذر ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

به نظر می‌رسد در بازار امروز انتظار تغییرات زیاد را نباید داشته باشیم و محدوده تغییرات به زیر سه هزار واحد خلاصه شود، احتمال وجود تحرکاتی در گروه ساختمانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نظر می‌رسد مجدد وارد دورانی شده ایم که بازار یک روند متعادل به خود گرفته است و سهم‌های بزرگ در محدوده صفر تابلو در نوسان هستند، عموماً در چنین شرایطی بازارگردان ها تأثیر به سزایی دارند.

ارسال دستورهای خرید وفروش منظم در بازه قیمتی اندک به منظور کنترل قیمت

به نظر می‌رسد در بازار امروز انتظار تغییرات زیاد را نباید داشته باشیم و محدوده تغییرات به زیر سه هزار واحد خلاصه شود، احتمال وجود تحرکاتی در گروه ساختمانی است.

عوامل پیشران بازار سرمایه

خبردرمانی نمی‌تواند منجر به روند صعودی مستمر شود؛ به‌ویژه اینکه معمولاً اخبار مثبت که شوک‌های آنی در پی دارد، به صورت کلی مطرح می‌شود و جزئیات آن مبهم است؛ نمونه بارز این موضوع به اخبار تجدیدارزیابی‌ها برمی‌گردد.

اما سیاست‌گذار در این مرحله می‌تواند در مباحث مرتبط با قیمت‌گذاری دستوری ورود پیدا کند. چانه‌زنی سازمان بورس برای حذف قیمت‌گذاری دستوری در بخش دلار، بدون شک منجر به بازگشت اعتماد ازدست‌رفته به بازار خواهد شد.

با توجه به سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی، نحوه مدیریت نقدینگی و استراتژی بانک مرکزی برای خرید از بازار نیمایی، قطعاً شرایطی فراهم می‌شود که مانع از ورود پول به بازار سهام خواهد شدریال اما حمایت به صورت بنیادی هم می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند و هم روند بازار سرمایه را صعودی کند. حذف قیمت‌های دستوری مهم‌ترین خواسته اهالی بازار سرمایه است.

رشد هزار واحدی شاخص بورس در دقایق ابتدایی معاملات

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _ سه‌شنبه بیست‌ویکم آذر_ با رشد ۱۱۷۸ واحدی، به ۲,۱۶۳,۷۳۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۱۳۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۲.۲۲۲ میلیارد سهم بود که طی ۹۵,۷۹۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۳,۲۷۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۵,۱۶۶,۵۱۹ میلیارد ریال شد.

تا این لحظه نمادهای «اخابر»، «خودرو» و «کگل» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.

بورس امروز ۲۱ آذر ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

کد خبر 711366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.