رونق سیستم ذخیره برق خورشیدی در چین

چین در حال تغییر سیستم برق خود به‌گونه‌ای است که سیستم ذخیره انرژی را سودآورتر می‌کند تا از کمبود برق در شب‌ها پیشگیری شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، طبق گزارش نشریه تجاری بین‌المللی شبکه انرژی، حداقل ۲۰ استان از ۳۵ استان و منطقه چین به پیروی از سازگاری‌های نرخ برق روی آورده‌اند که قیمت‌ها را در اواسط روز کاهش و در ساعات اوج مصرف در صبح و عصر افزایش می‌دهد.

کاهش قیمت تولید برق خورشیدی در چین

تغییرات قیمتی برق خورشیدی در چین به احتمال زیاد درآمد انرژی خورشیدی را در ساعات اوج تولید کم و سود سیستم‌های ذخیره‌سازی به‌ویژه باتری‌ها را زیاد می‌کند، چراکه این سیستم‌ها می‌توانند هنگام پایین بودن قیمت‌ها برق بخرند و با بالا رفتن قیمت اقدام به فروش آن کنند.

رونق سیستم ذخیره برق خورشیدی در چین

این تغییر بر تعدادی از مشکلاتی تأکید دارد که چین پس از افزایش رکورد ظرفیت خورشیدی خود در سال جاری در تلاش برای به حداکثر رساندن تولید برق و به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای با آن مواجه شد، زیرا پنل‌های خورشیدی هرچند تمیز و ارزان هستند، تنها زمانی برق تولید می‌کنند که خورشید در قلب آسمان می‌درخشد. این امر باعث می‌شود که بعضی از شبکه‌ها در وسط روز برق زیادی داشته باشند، اما در شب کمبود برق به‌شدت احساس شود.

راهکار چین برای کمبود برق در شب

راه‌حل مشکل به‌وجود آمده این است که برق اضافی در ظهر از نظر جغرافیایی و زمانی جابه‌جا شود. چین پیش از این با ساخت مجموعه‌ای از خطوط انتقال مسافت طولانی که صحراهای آفتابی وسیع را به کلان‌شهرهای شلوغ وصل می‌کند، سرمایه‌گذاری هنگفتی در این مورد انجام داده است و تغییر قیمت برق دستیابی به انجام دومین مورد را امکان‌پذیر می‌کند.

رونق سیستم ذخیره برق خورشیدی در چین

شبکه‌های چینی از لحاظ تاریخی قیمت یکسانی را در تمام ساعات روز در نظر گرفته‌اند. این امر زمانی که سیستم تحت سلطه نیروگاه‌های زغال‌سنگ قرار و امکان تولید آن در هر ساعت از شبانه‌روز وجود داشت، منطقی بود، با این حال اتکای سیستم تولید برق به خورشید با محدودیت همراه است.

قیمت‌گذاری روزانه می‌تواند به سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی این فرصت را بدهد که در طول روز برق را با نرخ‌های پایین‌تری خریداری کنند و در عصر که تولید خورشیدی کاهش پیدا می‌کند، اما هنوز به برق نیاز است، ذخیره‌های خود را بفروشند.

انتظار می‌رود چین سال جاری بیش از سه برابر تأسیسات ذخیره‌سازی انرژی خود را افزایش دهد که بخشی از آن به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی به لطف تفاوت فزاینده در قیمت‌های اوج و افول است که این یک موهبت برای شرکت‌های باتری چین به‌شمار می‌رود.

رونق سیستم ذخیره برق خورشیدی در چین

کد خبر 711348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.