زیرساخت‌های ورزشی مازندران کافی نیست

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: مازندران از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار است اما به دلیل حجم کارایی بالا این زیرساخت‌ها پاسخگو نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی رجبی عصر امروز _دوشنبه بیستم آذر_ در نشست هیأت‌های ورزشی شهرستان آمل واقع در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه با اشاره بر تداوم این نشست‌ها بین رؤسای هیأت‌ها و ورزش و جوانان استان اظهار کرد: به منظور رسیدگی بر مشکلات این هیأت‌های ورزشی نیاز به اجرای طرح‌هایی بر رفع مشکلات با نشست‌هایی در ساعات عصر است تا به طور جدی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون مازندران میزبان مسابقات کشتی فرنگی در نوشهر، انتخابی المپیک بدمینتون بانوان کشور در ساری است، افزود: همچنین جمعه هفته جاری استان حضور وزیر ورزش را در پیش دارد تا بازدیدی بر چند پروژه در حال ساخت و این تمرینات را داشته باشند.

رجبی با اشاره به اینکه مازندران از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار است اما به دلیل حجم کارایی بالا این زیرساخت‌ها پاسخگو نیست، تصریح کرد: الان باید آمایش سرزمینی انجام شود که دستور کار قرار نگرفت با توجه به این ظرفیت‌ها به وزیر ورزش پیشنهاد معاونت ورزش وزیر، مدیرکل ورزش وزارت داده شد، گفت: با وجود این حجم بالا بودجه کافی برای رفع نیازها و تأمین مالی زیرساخت‌ها وجود ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اعلام اینکه برای تکمیل سالن ورزشی پیامبر اعظم بالغ بر ۷ میلیارد تومان بودجه مصوب شده که تاکنون قراردادی با پیمانکاری بسته نشده است و منتظر اجرای آن هستیم تا کار سالن پیامبر اعظم انجام شود، در خصوص حضور بانوان در مسابقات لیگ برتر والیبال عنوان کرد: جهت حضور بانوان به دلیل عدم رعایت و نبود استانداردها و ناهنجاری‌ها موجب جلوگیری از حضور بانوان در این مسابقات می‌شود و حتی جایگاه ویژه این ورزشگاه آماده و مناسب نیست.

رجبی ادامه داد: استادیوم ورزشی شهید چمران نیز یک پروژه ملی است و نیاز به بودجه کشوری است که در صورت تأمین بودجه این پروژه روند آن ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه امسال ۴ و نیم میلیارد تومان بودجه برای فضای روباز و ۷ میلیارد تومان نیز جهت تجهیز پیامبر اعظم اختصاص یافت، عنوان کرد: برای رشته کاراته در آمل زمین موجوده منتهی منتظر تأمین بودجه برای این رشته ورزشی هستیم که با وجود اعتبارات ۱۲ میلیارد تومانی این اعتبار به ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته تا تحولی در حوزه ورزش این شهرستان شکل بگیرد.

این مسئول با اشاره به سالن کوهنوردی از برآورد هزینه ۱۵ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: با وجود تأمین ۱۱ میلیارد تومان در سال‌جاری بالغ بر ۴ میلیارد تومان آن به سال آینده انتقال می‌یابد که برای تکمیل این سالن با مساعدت خیرین می‌توان به تأمین این مبلغ پرداخت که در غیر این صورت ممکنه مبلغ باقیمانده در سال آینده افزایش یابد که با توجه به اینکه سالن کوهنوردی بهترین سالن کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استان حدود ۸ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در سال گذشته به باشگاه‌ها اختصاص یافته که امسال این تسهیلات به ۲۰ میلیارد تومان خواهد رسید تا در راستای مشکلات باشگاه‌ها اختصاص یابد، افزود: هم‌اکنون ۴۳ سالن نیمه‌کاره بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار و برای شش سالن به عنوان پروژه ملی با یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رجبی در خصوص سالن مافروجک به عنوان تنها سالن مجهز در کشور بیان کرد: ۵۰ میلیارد تومان نیاز است تا این سالن تکمیل شود با توجه به اینکه بدون تکمیل سالن در سال‌جاری این پروژه افتتاح شد و الان سعی می‌شود تا با تکمیل تجهیزات در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هیأت‌ها نباید دنبال اعتبار دولتی باشند بلکه نیاز توجه به جذب اسپانسر داشته باشند و در این زمینه تلاش کنند؛ هر یک از رؤسای هیأت‌های ورزشی به نوعی یک سازمان مردمی هستند و توجه کنند که ورزش و جوانان دنبال قهرمان است و این هیأت‌ها هستند تا قهرمان را بسازند.

کد خبر 711318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.