هزینه ۷ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان برای مترو در ۱۴۰۲ / دولت به این طرح ملی کمک کند

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از مجموع بودجه ۲۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان در سال جاری، هفت هزار میلیارد تومان برای مترو هزینه می‌شود، گفت: مترو یک طرح ملی است و دولت باید برای احداث آن کمک کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد شریعتی امروز _دوشنبه بیستم آذر_ در جلسه هم‌اندیشی آلودگی هوا اظهار کرد: آیا آلایندگی اصفهان جدی است؟ تا چقدر باور داریم؟ تا زمانی که به بیماری مواجه نشویم متوجه اهمیت سلامتی نمی‌شویم.

وی با بیان اینکه براساس تحقیقات علمی و به‌روز، اثرات آلاینده‌ها بر بدن انسان بررسی شده است، افزود: عوارض روحی روانی، خشونت‌ها، سرقت‌ها و بزهکاری‌ها از جمله اثراتی است که شاهد آن هستیم.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شاهد افزایش بیماری‌هایی همچون سرطان، ام‌اس، آلزایمر و سقط جنین در اصفهان هستیم، گفت: آیا سهم اصفهان این است؟ تولیدات آجر، سیمان، گچ، فولاد، آهن و صنایع غدایی تنها برای اصفهان نیست و تمام کشور را پوشش می‌هد، اما به راستی سهم اصفهان از مقدار بنزین یورو ۵ که در این شهر تولید می‌شود، چقدر است؟

شریعتی با اشاره به اقدامات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساماندهی مشاغل شهری پیگیری می‌شود، همچنین پلمب بسیاری از مشاغل آلاینده انجام شده است.

وی ادامه می‌دهد: در حوزه حمل‌ونقل جای کار بسیاری وجود دارد، در حالی که اصفهان بهترین حمل‌ونقل پاک را داشت، اما تمام ایستگاه‌های دوچرخه جمع‌آوری شد و هنوز نتوانستیم کاری انجام دهیم.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورا و شهرداری حلقه واسط است، اما مطالبه گری با مردم است، تصریح کرد: اجرای پروژه رینگ چهارم به‌طول ۷۸.۲ کیلومتر با جدیت دنبال می‌شود تا مشکلات حمل‌ونقلی شهر اصفهان حل شود.

وی با اشاره به اینکه از مجموع بودجه ۲۲ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان در سال جاری، هفت هزار میلیارد تومان برای مترو هزینه می‌شود، اظهار داشت: مترو طرح ملی است و دولت باید برای احداث آن کمک کند.

شریعتی تاکید کرد: مطالبه‌گری باید از وزرا و مسئولان مربوطه به‌صورت مردمی انجام شود.

کد خبر 711296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.