لزوم توجه به نقش مشارکت مردم در کاهش آلودگی‌ هوا

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: اگر پروژه‌ای به نام «نقش مشارکت مردم در کاهش آلودگی‌ هوا» تعریف شود، بخشی از مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین حق‌شناس امروز _دوشنبه بیستم آذر_ در جلسه هم‌اندیشی آلودگی هوا اظهار کرد: سال‌های ۹۶ و ۹۹ مطالعاتی درباره آلودگی هوا انجام شده است، اما سال ۹۹ با توجه به دوران کرونا شرایط متفاوتی وجود داشت‌.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این آمادگی وجود دارد که داده‌ها و مطالعات به‌روز شود، افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری وظایفی بر عهده دارند، اما اگر مردم به کمک بیایند، اقداماتی انجام می‌شود که در حالت عادی و به تنهایی برای شهرداری امکان‌پذیر نیست، تشکل‌ها باید از ظرفیت مردم استفاده کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: اگر بخواهیم مردم در روزهای آلودگی‌هوا از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، شهرداری باید نهایت ظرفیت خود در این حوزه را به میدان بیاورد، همچون کاهش سرفاصله اتوبوس‌های بی‌آرتی یا ایستگاه‌هایی در نظر گرفته شود که شهروندان بتوانند با دوچرخه و خودرو به آنجا برسند.

حق‌شناس با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با مشارکت خود به کنترل آلودگی هوا کمک کنند، ادامه داد: شرایط باید به‌نحوی فراهم باشد که شهروندان تاحد امکان از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و این موضوع به حد کافی اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه اگر مردم بدانند خاموش کردن شوفاژ و بخاری دو اتاق اضافه، تا چه حد در بهبود شرایط آلودگی هوا مؤثر است، همراهی لازم را خواهند داشت، گفت: برای اطلاع از صنایع و مکان‌های آلوده می‌توان از گزارش‌های مردمی کمک گرفت، درواقع اگر پروژه‌ای به نام «نقش مشارکت مردم در کاهش آلودگی هوا» تعریف شود، بخشی از مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 711291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.