نظام امت و امامت در مساجد حفظ شود

امام جمعه قزوین گفت: لازم است در مساجد نظام امت و امامت حفظ شود، باید به مساجد برویم، با دانش‌آموزان مدارس رفاقت کنیم، با نوجوان و جوانان مسجدی هم ارتباط بگیریم، از میان این‌ها می‌توان و نوجوانان و جوانان خوبی را جذب طلبگی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر امروز ضمن حضور در مدرسه علمیه سردارین حضور یافت و با طلاب گفت‌وگو کرده و به پرسش‌ها و شبهات دینی و علمی آنها پاسخ داد.

امام جمعه قزوین در این نشست و در پاسخ به پرسش یکی از طلاب در رابطه با اقدامات حوزه علمیه در راستای خودسازی به‌عنوان قدم اول در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: خوب است مدیران مدارس علمیه جمع شوند و خلاقیت‌ها و نوآوری‌های خود را در این حوزه بیان کنند، اعتقاد ما این است که باید کاری کنیم تا در حوزه علمیه دو مقوله به‌صورت برجسته دنبال شوند، یکی از این مقوله‌ها قرآن و دیگری اهل بیت (ع) است.

عابدینی خاطرنشان کرد: اگر این ظرفیت را نداشته باشیم هر چقدر اساتید برای ما تدریس کنند، مانند کارهای مقطعی است، یا برای مثال مانند ماهی دادن است و ماهیگیری را به ما یاد نمی‌دهد اما اگر پیوندمان را با قرآن و عترت محکم کنیم، در این صورت قدر استاد و حرف‌هایش را هم بهتر می‌دانیم.

وی تأکید کرد: باید خودمان را تشنه قرآن، عترت و معارف اهل بیت بدانیم، در این صورت همه چیز زیبا می‌شود، اگر این مهم را باور کردیم همه چیز سر جای خود قرار می‌گیرد و مطالبات ما هم اثرگذار خواهد شد.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان قزوین در پاسخ به یکی دیگر از طلاب اضافه کرد: هم رفتار ما و هم تبلیغات درست ما می‌تواند طلبه‌پروری کرده و نوجوانان و جوانان را جذب طلبگی کند، لازم است در مساجد نظام امت و امامت حفظ شود، باید به مساجد برویم، با دانش‌آموزان مدارس رفاقت کنیم، با نوجوان و جوانان مسجدی هم ارتباط بگیریم، از میان این‌ها می‌توان و نوجوانان و جوانان خوبی را جذب طلبگی کرد.

وی ادامه داد: باید طلاب را در میان مساجد تقسیم کرد، یعنی در هر مسجد به اقتضای جمعیت آن، چند طلبه را کنار امام جماعت بگذاریم، این‌ها جلساتی را با هم‌فکری یکدیگر راجع به مسجد، جذب مردم، محتوای فرهنگی و معنوی مسجد و انتخاب طلاب شایسته برای حوزه‌های علمیه برگزار کنند، خروجی این جلسات می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد.

کد خبر 711283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.