یزد میزبان جشنواره بین المللی قصه گویی برای دومین سال متوالی شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی به میزبانی استان یزد خبر داد و گفت: در طی سه روز 60 قصه‌گو در مرحله پایانی بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، سیده عالیه قوامی ظهر امروز - دوشنبه بیستم آذر- در نشست هماهنگی برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی که از ۲۷ تا ۳۰ به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود اظهار کرد: ویژه برنامه آغازین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در قالب شادپیمایی بزرگ با حضور ۸۰۰ نفر دانش‌آموز، قصه گویان و قصه دوستان و فعالان فرهنگی در یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت قصه ایران گفت: بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی برای دومین سال متوالی به میزبانی استان یزد از ۲۷ لغایت ۳۰ آذر ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با تاکید بر اهمیت مردمی سازی قصه و شعار با قصه لبخند بسازیم تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی زنگ قصه‌گویی را در استان یزد به صدا در می‌آید.

قوامی از حضور ۶۰ قصه‌گو در مرحله پایانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی خبر داد و گفت: امسال شاهد مشارکت ۱۷ هزار نفر در جشنواره قصه‌گویی بودیم که این قصه‌گوها قصه‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند، این دستاورد مهم تحقق هدف اصلی جشنواره را که مردمی سازی و عمومی سازی قصه در بین اقشار جامعه است نشان می‌دهد.

وی از مشارکت قصه‌گویانی از کشورهای آفریقای جنوبی، انگلیس، لبنان، ترکیه، اوگاندا، اسکاتلند، آرژانتین، فرانسه، تانزانیا، لسوتو و مالزی در این جشنواره خبر داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره‌های قصه گویی کشور به استان یزد اعطا شده است گفت: از این پس تمام جشنواره‌های قصه‌گویی کشور با مدیریت و سازمان‌دهی استان یزد اجرا خواهد شد و آرشیو جشنواره‌هایی گذشته نیز به استان یزد منتقل خواهد شد.

کد خبر 711265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.