برگزاری دوره پیشگام۲ در قزوین

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از برگزاری دوره پیشگام دو به منظور توانمندسازی و مسئله‌یابی سازمان‌های مردم‌نهاد در این استان خبر داد.

محمد خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، با اشاره به برگزاری دوره پیشگام ۲ در قزوین اظهار کرد: «پیشگام» دوره‌ای به منظور توانمندسازی و مسئله‌یابی است که طی آن گروه‌های حاضر روش مطالبه‌گری صحیح و همچنین حل مسائل را یاد می‌گیرند.

وی افزود: در پیشگام تلاش برای مسئله‌محور بودن یک اصل است و تمرکز ما بر گفتمان مردمی‌سازی است، در واقع دستگاه‌های استان در این دوره مسئله و مشکل خود در سطح استان را مطرح می‌کنند و سازمان‌های مردم نهاد مربوطه به این دستگاه متصل می‌شوند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین اظهار کرد: در این دوره از پیشگام در کنار اداره کل تبلیغات اسلامی هستیم و امیدواریم با هم افزایی و همراهی‌های صورت گرفته بتوانیم شاهد پیشگام متفاوتی باشیم؛ یکی از وجوه تمایز پیشگام ۲ با پیشگام ۱ این است که علاوه بر فراخوان عمومی، مهندسی معکوس مسائل نیز از دل دستگاه‌های استان قزوین صورت گرفته است.

خورشیدی بیان کرد: هم‌افزایی بین دستگاه و سمن باید از همان ابتدای کار شکل بگیرد، به جای اینکه بعد از احصاء مسئله و حل آن گروه‌ها و دستگاه به همدیگر مرتبط شوند، از همان ابتدا سعی می‌شود کار به صورت مشترک و با تشریک مساعی پیش برود.

وی تاکید کرد: این رویداد در دو مقطع، طی روزهای بیست و نهم آذر تا ۱ دی و در روزهای ۶ تا ۸ دی ماه در قزوین و با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین با حضور ۴۰ تیم سه نفره برگزار خواهد شد.

کد خبر 711257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.