آزادسازی بیش از ۱۳۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رودبار

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: ۱۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۵۵۰ میلیارد ریال در شهرستان رودبار رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین حسن‌پور با بیان اینکه زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف اراضی ملی می‌کنند و برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط سه نفر در شهرستان رودبار و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و افزود: مأموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل‌های اعلامی اعزام شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد، این افراد ۱۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده‌اند.

حسن‌پور با بیان اینکه سه متهم این پرونده‌ها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۵۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی گفت: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

کد خبر 711243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.