پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصدی ساخت نخستین مدرسه سبز قزوین

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: ساخت دبیرستان پاسداران به عنوان نخستین مدرسه سبز استان قزوین ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، تور رسانه‌ای اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین برای بازدید از آخرین طرح‌های مصوب سفر ریاست‌جمهوری بعدازظهر امروز -دوشنبه بیستم آذرماه- با حضور ابراهیم سعادت‌فر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، معاونان و ناظران فنی این سازمان در دبیرستان در دست ساخت پاسداران و مجموعه فرهنگی، ورزشی و آموزشی شهیدرجایی قزوین برگزار شد.

ساخت دبیرستان پاسداران جدید ۶۲ درصد پیشرفت دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین در حاشیه برپایی این تور رسانه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه آزادسازی دولت‌خانه صفوی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در سفر ایشان به قزوین در ۲۰ سال قبل و از مصوبات سفر ایشان است، بنابراین پس از سفر آیت‌الله رئیسی به قزوین در اردیبهشت‌ماه سال گذشته اجرای مصوبه آزادسازی دولت‌خانه در دستور کار قرار گرفت که مهمترین بخش آن تخلیه دبیرستان پاسداران فعلی بود و برای این منظور باید دبیرستان پاسداران جدید ساخته می‌شد.

ابراهیم سعادت‌فر اضافه کرد: در همین راستا عملیات اجرایی ساخت دبیرستان پاسداران مهرماه سال ۱۴۰۱ در فاز نخست شروع شد که شامل اسکلت ساختمان آموزشی، سرایداری، نمازخانه و اتاق ورزش بود که فاز نخست آن در اسفندماه سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با بیان اینکه دبیرستان جدید پاسداران با اسکلت بتنی ساخته شده، اضافه کرد: در حال حاضر عملیات ساخت این مدرسه که جایگزین دبیرستان پاسداران موجود در مجموعه دولت‌خانه صفوی است، ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. آزمایش‌های خاک، بتن و میلگرد هم به صورت مستمر در طول مدت پروژه انجام شده است.

سعادت‌فر ادامه داد: برای ساختن این دبیرستان پاسداران که در واقع یک مجتمع آموزشی است، پیوست شماره شش آئین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله را به طور کامل لحاظ شده که شورای تأمین استان قزوین و سازمان نوسازی مدارس کشور این موضوع را تأیید کرده‌اند.

وی با اشاره به استفاده فرهنگی محله‌محور از دبیرستان پاسداران گفت: در ضمن این مدرسه قرار است نخستین مدرسه سبز با ذخیره‌سازی انرژی و جلوگیری از هدررفت آن در استان قزوین باشد. بنابراین دبیرستان پاسداران نخستین مدرسه محله‌محور و سبز استان قزوین است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین با اشاره به پیشینه تاریخی و ۶۰ ساله این دبیرستان در قزوین افزود: از دانش‌آموزان این دبیرستان ۳۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده که باعث افتخار این دبیرستان است.

سعادت‌فر ادامه داد: در ساخت دبیرستان پاسداران جدید تمام کاستی‌های دبیرستان پاسداران قدیم شامل فضای فرهنگی، سالن ورزشی و نمازخانه جبران شده و بنابراین این دبیرستان نخستین پروژه آموزشی فاخر استان قزوین به حساب می‌آید که بهترین مدرسه استان قزوین خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مدرسه ۱۸ کلاسه است که در قزوین تا امروز چنین مدرسه‌ای وجود نداشته است، یادآور شد: این دبیرستان ۴ هزار و ۷۰۰ متر زیربنا دارد که ساختمان فرهنگی آن ۳۰۰ متر مربع و نمازخانه آن ۴۰۰ متر مربع زیربنا دارد و دارای رواق ۱۵۰ متر مربعی، سرایداری ۱۰۰ متر مربعی و سرویس بهداشتی ۱۲۰ متر مربعی است. در ضمن ۱۰۰ متر مربع هم اتاق ورزش و نگهبانی داریم.

پیشرفت ۹۰ درصدی احداث مجموعه آموزشی و ورزشی شهیدرجایی

اما در ادامه این تور رسانه‌ای هم خبرنگاران از ساختمان در حال ساخت استخر دانش‌آموزی شهیدرجایی قزوین بازدید کردند که جزو پروژه‌های نیمه‌کاره مهم استان قزوین بود و روند تکمیل آن بعد از سفر رئیس‌جمهور شتاب گرفت.

معاون فنی اداره‌کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان قزوین درباره روند تکمیل این طرح در جمع خبرنگاران گفت: احداث این استخر سال ۱۳۸۵ آغاز شده و تاکنون چندین فاز اجرایی را پشت سر گذاشته است. مساحت این مجموعه فرهنگی، آموزشی و ورزشی ۲ هزار و ۸۵۰ متر مربع است.

فرهاد طاهرخانی اضافه کرد: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم این پروژه ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که طی ۱۸ ماهه اخیر با کار صورت گرفته، میزان پیشرفت فیزیکی آن به حدود ۹۰ درصد رسیده است و تا پایان سال شاهد افتتاح این مجموعه آموزشی و ورزشی هستیم.

وی ادامه داد: این مجموعه علاوه بر استخر بزرگ دارای یک سالن بدن‌سازی و کلاس‌های آموزشی در حوزه تربیت‌بدنی و موضوعات فرهنگی است. البته ساخت استخر دانش‌آموزی دیگری در شهر الوند را در دست کار داریم که در مرحله سفت‌کاری قرار دارد.

کد خبر 711224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.