۳۶ مورد عملیات امداد و نجات در هفته گذشته انجام شده است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: در هفته دوم آذر ماه سال جاری، ۳۶ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط ناجیان همیشه در صحنه ۱۲۵ اراک پوشش داده شد و امدادرسانی لازم صورت گرفت.

محسن فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: نیروهای عملیاتی سازمان در هفته دوم آذر ماه سال جاری از ۱۱ الی ۱۷ آذر ماه، ۹۱ مورد مأموریت در زمینه امداد و نجات، حریق و ایمنی انجام داده‌اند.

وی افزود: از ۹۱ مأموریت انجام شده در هفته گذشته، ۲۷ مورد مربوط به حریق بوده که در این میان بیشترین حریق هم مربوط به واحدهای مسکونی بوده که با سرعت عمل بالای آتش نشانان در رسیدن به محل‌های حریق، هیچ گونه خسارت جانی از حریق‌های رخ داده را شاهد نبودیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: ۱۹ مورد از مأموریت‌های ناجیان همیشه در صحنه ۱۲۵ اراک در هفته دوم آذر ماه، مربوط به امداد رسانی به سایر حوادث که بیشترین آمار آن مربوط به سوانح خودرویی است.

فضلی ادامه داد: در حوزه مأموریت‌های مربوط به مباحث ایمنی و پیشگیرانه، ۵۵ مورد بازدید پیشگیرانه و کنترل ایمنی ساختمانی انجام شده است.

وی تصریح کرد: کارشناسان آموزشی سازمان در راستای انجام رسالت آموزشی و فرهنگ سازی خود، اقدام به دو هزار و ۸۲۰ ساعت آموزش برون سازمانی با محوریت مبانی حریق و آشنایی با خاموش کننده‌های دستی در سطح ادارات، مدارس و همچنین مدرسه همیار آتش‌نشان کرده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود هنگام وقوع حادثه با حفظ خونسردی و تسلط کامل، محل و نوع حادثه را به دقت اعلام کنند، زیرا بیان اینگونه موارد به هرچه سریع‌تر رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه و انجام عملیات موفق‌تر کمک خواهد کرد.

کد خبر 711215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.