استقبال باشکوه مردم زرین‌شهر از پیکر شهدای گمنام + فیلم

مردم زرین‌شهر بار دیگر در آیین استقبال از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند و با حضور پرشور خود با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، کاروان اهلی بهشت پیش از ظهر امروز _ دوشنبه بیستم آذر_ وارد خطه طلایی ایران شد و مردم شهیدپرور شهر سردار عاشورایی شهید حسین قجه‌ای از دانش‌آموزان گرفته تا بازاریان و کارمندان با حضور پرشور در میدان انقلاب از قهرمانان گمنام میهن خود استقبال کردند.

قبل از حضور کاروان شهدای گمنام سکوت سنگین و عجیبی میدان انقلاب زرین شهر را فرا گرفته بود و خبر از طوفانی آدم ساز و آرام کننده داشت، گوشه کنار خیابان‌های منتهی به میدان اصلی شهر از اقشار مختلف جامعه حضور داشتند و در جای جای خیابان‌های شهر صدای نوحه‌هایی که در وصف شهیدان خوانده بودند به گوش می‌رسید.

با ورود ماشین‌های حامل پیکر مقدس شهدای گمنام دیگر هیچ چیز سر جای خود نبود، مرد و زن، پیر و جوان هر کدام به نحوی در تلاش بودند خود را زودتر به پیکرهای شهدا رسانده و با تابوت شهدا سخن بگویند.

صادق صادق‌زاده یکی از شرکت کنندگان در مراسم در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، تاکید کرد: نام حضرت مادر و شهدای گمنام سال‌هاست که با یکدیگر عجین شده و حالا در ایامی شاهد حضور پیکر پاک شهدای گمنام در زرین شهر هستیم که این شهر رنگ و بوی فاطمی به خود گرفته و بار دیگر مظلومیت شهدا را به همه ما یادآوری می‌کند.

وی افزود: حضور در کنار تابوت شهدای گمنام، حال عجیبی دارد، شهدایی که نمی‌دانیم نامش چیست؟ مادرش کجاست؟ آیا مادران و پدران آنها در قید حیات هستند و هنوز منتظر بازگشت فرزند خود هستند؟ اما امروز همه شاهد هستند این مردان و زنان آمده‌اند تا برای این شهدا پدری و مادری کنند.

حسین سلیمیان از دانش‌آموزانی است که در این مراسم نورانی حضور یافته و با چشم اشکبار حضور یافت. وی گفت: عموی من در جنگ با دشمنان شهید شده و سال‌هاست که پدربزرگ و مادر بزرگم چشم انتظار خبری از او هستند و امروز آرزو داشتم عمویم در جمع این شهیدان بود تا شاید لبخندی بر لبان مادر بزرگم می‌نشست.

حجت الاسلام مهدی آقایی امام جمعه زرین‌شهر نیز اظهار کرد: طی روزهای گذشت عطر خوش شهادت در هوای شهرهای ایران پیچیده و هر روز مردم یکی از شهرهای ایران اسلامی از فرزندانی که از جان خود برای حفاظت از کیان میهن اسلامی فدا کردند، عاشقانه و عارفانه استقبال می‌کنند.

وی افزود: تشییع پیکر پاک شهدا امروز این پیام را به ما می‌دهد که همچون آن‌ها در زیر چتر ولایت از اسلام ناب محمدی و کیان ایران اسلامی دفاع کرده و در مسیری که شهدا در آن قدم نهادند عقب‌نشینی نکنیم و سستی به خود راه ندهیم.

امام جمعه زرین‌شهر تصریح کرد: رسالت امروز ما زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، تکریم از همه ارزش‌های اسلامی و انقلابی است و تبعیت بی چون و چرا از ولایت است که امسال در بعد حماسه سیاسی باید همه در کنار یکدیگر حماسه‌ای دیگر را با حضور حداکثری در انتخابات خلق کرده و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذاریم.

حمیدرضا محمدی فشارکی، فرماندار شهرستان لنجان در این مراسم با بیان اینکه شهدا در همه جهات در جامعه حیات و شادابی می‌بخشند، گفت: اگر چه نسل جوان و جدید کشور دوران دفاع مقدس را از نزدیک ندیده‌اند، اما حضور پرشور آنان در تشییع شهدای گمنام و پیمان آنان با شهدا به خوبی نشان داد که راه شهدا برای همیشه ادامه دارد و نسل جوان کشور پرچم این عزیزان را به زمین نخواهند گذاشت و به ندای رهبرشان لبیک می‌گویند.

وی افزود: امروز مردم شهرهای مختلف شهرستان لنجان با استقبال از شهدای گمنام حماسه‌ای از جنس ایثار و شهادت آفریدند و نشان دادند که همواره پاسدار خون شهدا و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: مردم شهرها و روستاهای شهرستان لنجان با حضور پرشور خود به دشمن یادآوری کردند که ملت شهادت و پیرو راه حضرت فاطمه (س) هستند و مسیری را که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و شهدا ترسیم کردند با اقتدار ادامه خواهند داد و هیچ قدرتی نمی‌تواند آنان را از رهبری و انقلاب اسلامی جدا کند.

کد خبر 711192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.