شورای راهبردی سیاست‌گذاری‌های کلان اربعین تشکیل می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور گفت: شورای راهبردی برای سیاست‌گذاری‌های کلان اربعین با ریاست رئیس‌جمهور تشکیل خواهد شد و به‌طور قطع در تسهیل امور و رضایتمندی زائران اباعبدالله(ع) تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یکصدو یکمین جلسه ستاد مرکزی اربعین ظهر امروز دوشنبه (بیستم آذر ماه) به ریاست مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین کشور و با حضور اعضا و کمیته‌های ستاد اربعین در وزارت کشور برگزار شد.

میراحمدی در جمع خبرنگاران با اشاره مباحث مطرح شده در جلسه امروز ستاد اربعین گفت: محورهای مورد نظر کمیته‌ها برای طرح با دولت عراق برای همکاری‌های آینده در اربعین ۱۴.۳ در جلسه امروز مطرح شد و قرار شد برنامه ریزی ها بر همین اساس شکل بگیرد.

وی افزود: در اربعینی که گذشت با همکاری و تعامل سازنده طرفین ایرانی و عراقی شاهد یک اربعین به یاد ماندنی بودیم.

رئیس ستاد اربعین گفت: محورهای که امروز در جلسه مطرح شد در جلسه بعدی که انشاالله مسئولان عراقی به ایران می آیند، مطرح خواهد شد و درباره آنها تصمیم گیری خواهیم کرد.

معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور گفت: شورای راهبردی برای سیاست گذاری‌های کلان اربعین با ریاست رئیس جمهوری تشکیل خواهد شد و قطعاً در تسهیل امور و رضایت مهدی زائزان اباعبدالله تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به استقبال گسترده مردم در اربعین سال گذشته و تجربه‌ای که از اربعین‌های سال‌های پیش وجود دارد برنامه ریزی ما برای حداقل ۵ میلیون زائر اباعبدالله در ایام اربعین است و کمیته‌ها و استانداران بر همین اساس باید برنامه‌های خود را پیش ببرند.

وی در ادامه گفت: قرار بر این شده پارکینگ‌ها حداقل ۲۰ درصد افزایش ظرفیت بدهند و طبق صحبتی که شده وزارت راه و شهرسازی قرار شده حداقل ۳۰۰۰ اتوبوس برای خرید توسط بحش خصوصی را دنبال کنید و این دستگاه‌ها تا قبل ایام اربعین وارد کشور بشوند.

وی همچنین با اشاره به مدیریت فرهنگی در اربعین، گفت: شاهد اقدامات گسترده‌ای در ایران و عراق در این زمینه هستیم و طی ۱۰ سال گذشته بیش از هزار کتاب و مقاله در حوزه اربعین منتشر شده و در جلسه امروز نیز ۷ جلد کتاب در این زمینه رونمایی شد.

میراحمدی موضوع دیگر جلسه امروز را آماده سازی زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: شخص وزیر کشور در این زمینه جلساتی را با استانداران و وزرای مربوطه برگزار کرده است تا تردد و تسهیل امور زائرین به خوبی صورت گیرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ساخت شهرک‌های اربعینی، گفت: یکی از محورهای پیشنهادی ما در تفاهم‌نامه‌ای که بناست میان دو کشور بررسی شود، احداث شهرک‌های اربعینی در شهرهای نجف و کربلا و سایر شهرهای زیارتی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت عراق زمین رایگان در اختیار ما قرار دهد، این ستاد آمادگی راه اندازی شهرک‌های اربعینی را با کمک نذورات مردمی دارد تا اسکان زائران تسهیل شود.

کد خبر 711176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.