بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی تملک در منطقه ۷ شهرداری قم

مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: در راستای تملکات و اجرای پروژه‌های عمرانی، ۹۰۰ میلیارد تومان در سال جاری پیش‌بینی شده است و تا پایان سال پروژه تملک مغازه‌های قبرستان نو به پایان خواهد رسید.

محمد رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به بودجه تملکات منطقه، اظهار کرد: بودجه تملکی منطقه در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که با احتساب تملک مغازه‌های قبرستان نو به ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی از به پایان رسیدن تملک ۱۳۲ مغازه قبرستان نو تا پایان سال خبر داد و افزود: اطراف حرم مطهر به دلیل زائر پذیری از حساسیت‌های فراوانی برخوردار است و پاکبان ها به صورت سه شیفت عملیات نظافت و شست‌وشو را انجام می‌دهند.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به کمبود فضای سبز در سطح منطقه، خاطرنشان کرد: مساحت بافت فرسوده در منطقه هفت زیاد است، اما به دلیل هزینه‌های سرسام آور تملک، نمی‌توان طرحی برای حل مشکل فضای سبز اجرا کرد و به همین منظور پیش‌بینی شده است تا با خرید مغازه‌های اطراف قبرستان نو پنج هکتار فضای سبز در این محدوده ایجاد شود.

رمضانی اضافه کرد: تملک ۱۲ پلاک از ۲۳ پلاک موجود در حریم ریل راه‌آهن و سه پلاک از تملکات خیابان استاد فقیهی، حدفاصل مخابرات تا خیابان ۱۹ دی باقی مانده است و با رفع موانع پروژه جدول‌گذاری آغاز می‌شود.

خرید ۱۰۰ ملک طی دو سال گذشته

وی با اشاره به تملکات پروژه فاز پنجم عمار یاسر، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۴۰ ملک مسکونی به ارزش اعتباری ۳۳۰ میلیارد تومان در فاز پنجم عمار یاسر خریداری شده است، سال گذشته نیز ۶۰ ملک مسکونی به ارزش اعتباری ۳۰۰ میلیارد تومان خریداری و حدود ۱۵ هزار مترمربع آزادسازی انجام شد.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به پیاده‌راه‌سازی در خیابان ۱۹ دی و اصلاح در رمپ دادگستری، تاکید کرد: حد فاصل پارکینگ زائر تا رمپ دادگستری یکی از نقاط ترافیکی در شهر است، در همین راستا پیش‌بینی شده است تا با حذف تقاطع و ایجاد دوربرگردان در بلوار شهید سلیمانی شاهد تأثیر مثبتی در بازگشایی مسیر و کاهش ترافیک در این حدفاصل باشیم.

رمضانی با تاکید بر وجود ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده تاریخی در این منطقه، گفت: شهرداری برای اجرای هر طرحی در بافت‌های فرسوده نیازمند مجوز از سازمان میراث فرهنگی است تا اصلاحات و بازسازی‌های لازم را به دنبال پیشگیری از مخروبه شدن ملک‌های مسکونی و ناایمن شدن منطقه، انجام دهد.

وی افزود: احیا و بازسازی بوستان نجمه در میدان جانبازان از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و حدود چهار میلیارد تومان برای اجرای پروژه کف‌سازی و روشنایی بوستان صرف شده است.

کد خبر 711157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.