مصدومیت بیش از ۹۵۰ نفر در حوادث ترافیکی کشور در هفته گذشته

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: هفته گذشته ۱۶۹ مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۹۵۷ نفر و ۹۱۹ به مراکز درمانی اعزام و ۱۳۸ نفر در محل درمان و ۳۸ نفر جان خود را ازدست دادند.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هفته گذشته از شنبه یازدهم تا جمعه هفدهم آذر حدود ۱۶۹ مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۹۵۷ نفر شده است و حدود ۹۱۹ نفر به مراکز درمانی اعزام و ۱۳۸ نفر در محل درمان و ۳۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند. 

وی با اشاره به بیشترین حادثه ویژه ترافیکی ثبت شده در مدت مذکور افزود: در استان خراسان رضوی ۱۳ حادثه رخ داده که طی آن ۸۱ نفر مصدوم و چهار فوتی شدند، در استان شیراز نیز ۱۲ حادثه رخ داده که ۶۰ نفر مصدوم داشته و در این حوادث فردی فوت نشده و در اصفهان هم ۱۰ حادثه رخ داده است که طی آن ۶۷ نفر مصدوم و هفت نفر فوت شدند، بیشترین مصدوم سوانح ترافیکی در استان‌های خراسان رضوی با ۸۱ نفر و شیراز و اصفهان با ۷۵ نفر است.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: بیشترین فوتی سوانح ترافیکی در استان اصفهان با هفت نفر، ایرانشهر و سبزوار، زاهدان با پنج نفر گزارش شده، همچنین در هفته گذشته پنج مورد حادثه ویژه ترافیکی مرتبط با حمل و نقل عمومی به ثبت رسیده و منجر به مصدومیت ۴۱ نفر، فوت دو نفر شده که معادل سه درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته هشت مورد حادثه ویژه ترافیکی مرتبط با تریلی و کامیون به ثبت رسیده است، ادامه داد: این حوادث منجر به مصدومیت هشت نفر و فوت یک نفر شده که معادل پنج درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده در مدت مذکور است.

یکتاپرست تصریح کرد: در هفته گذشته ۱۴ مورد حادثه ویژه ترافیکی مرتبط با وانت بار به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۲۷ نفر و فوتی نداشته که معادل هشت درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است، همچنین در این مدت شش مورد حادثه ویژه ترافیکی مرتبط با موتورسیکلت به ثبت رسیده و منجر به مصدومیت ۱۰ نفر شده و فوتی نداشته که معادل چهار درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

کد خبر 711140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.