۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
بوتاکس معده

بوتاکس معده یک روش نوین و موثر برای درمان چاقی است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است.

این روش با استفاده از تزریق بوتاکس به داخل معده، به بهبود چاقی پرداخته و سبب لاغری سریع‌تر می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این روش درمانی جدید و مزایا و معایب آن بپردازیم. پس اگر شما هم از چاقی خود رنج می‌برید و قصد انجام بوتاکس معده را دارید، با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید.

بوتاکس معده چیست؟

بوتاکس معده یک روش نوآورانه درمانی است که به عنوان یک راه‌حل کم تهاجمی و به صورت جراحی سرپایی برای مشکلات معده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش از تزریق بوتاکس به دیواره معده برای کاهش فعالیت ماهیچه‌های آن استفاده می‌کند.

در واقع بوتاکس معده یکی از درمان‌های چاقی است. اعمال بوتاکس با روش آندوسکوپی در نقاط خاصی از معده بیمارانی انجام می‌شود که شاخص توده بدنی آن‌ها بین ۲۵ تا ۳۵ است و هر چقدر هم که به سختی تلاش کنند، نمی‌توانند وزن کم کنند.

این روش می‌تواند به شما کمک کند تا بعد از صرف غذا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کرده و کمتر غذا بخورید و بیشتر وزن کم کنید. اثر تزریق بوتاکس به معده در حدود سه ماه طول می‌کشد و می‌توانید هر شش ماه یک بار این روش را تکرار کنید. البته لازم به ذکر است که تزریق سم بوتولینوم برای کاهش وزن زمانی موثر خواهد بود که با یک رژیم غذایی مغذی و ورزش منظم ترکیب شود. در این صورت بهترین نتیجه را دارد و می‌تواند به شما کمک کند تا سبک زندگی سالم‌تری را آغاز کنید.

چه افرادی بهترین و مناسب‌ترین کاندیدای تزریق بوتاکس به معده برای کاهش وزن هستند؟

اگر سابقه حساسیت آلرژیک به هر نوع ماده بوتاکس، زخم‌های گوارشی شدید و حاد، بیماری‌های عصبی عضلانی و بیماری‌های خود ایمنی نداری، در این صورت تزریق سم بوتولینوم معده گزینه خوبی برای افرادی است که:

  • افرادی که قصد دارند با لاغری توسط بوتاکس معده سالم بمانند. به عنوان مثال از ابتلا به بیماری‌هایی همچون مریضی‌های قلبی و عروقی، سکته‌های مغزی، فشار خون بالا و… جلوگیری کنند.
  • شاخص توده بدنی (BMI) 30 تا ۴۰ داشته باشند.
  • با اصلاح سبک زندگی مانند رژیم غذایی و ورزش منظم موفق به کاهش وزن نشده‌اند.
  • افرادی که قصد دارند به کمک جراحی‌های لاغری وزن خود را کاهش دهند، می‌توانند با بوتاکس معده قبل از انجام جراحی لاغری، تا حدودی وزن کم کنند.

مراحل تزریق بوتاکس معده

بوتاکس معده یک جراحی سرپایی بسیار محبوب و موثر است که در حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. از این رو بیمار پس از عمل نیازی به بستری شدن در بیمارستان و دوره نقاهت طولانی مدت ندارد. روند کاهش وزن از طریق تزریق سم بوتولینوم به معده به این صورت است که از طریق آندوسکوپی و تزریق بوتاکس یا سم بوتولینوم به برخی از نواحی معده صورت می‌گیرد. در این روش گاهاً بیمار با توجه به صلاح‌دید پزشک، بیهوش می‌شود. دستگاه آندوسکوپی از راه دهان بیمار به مری او رفته و بعد از آن هم وارد معده می‌شود. در ادامه پزشک متخصص تزریق بوتاکس مقدار مناسبی از سم بوتولینوم را به آرامی به بخش‌هایی از معده بیمار تزریق خواهد کرد.

از جمله مزایای انجام بوتاکس معده می‌توان به مواردی همچون بدون نیاز به بستری شدن، دوره نقاهت کوتاه، اثربخشی بالا، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های همچون دیابت، فشار خون و.. اشاره کرد. علاوه بر موارد گفته شده، این کار سبب افزایش اعتماد به نفس افراد با کاهش اشتها و وزن، داشتن اندامی زیبا و سالم شده و نیاز به زمان انجام کم و هزینه‌ای مطلوب دارد.

هزینه بوتاکس معده چقدر است؟

هزینه بوتاکس معده معمولاً به چندین عامل از جمله میزان تزریق موردنیاز، تعداد جلسات لازم، کلینیکی که انجام می‌دهید، تجربه و تخصص پزشک انجام‌دهنده و… وابسته است. بوتاکس معده یک راه‌حل پزشکی است که برای درمان چاقی استفاده می‌شود. عوامل موثر بر هزینه این روش درمانی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مکان محل درمان: هزینه بوتاکس معده ممکن است بسته به منطقه جغرافیایی کشور یا شهری که در آن درمان انجام می‌شود، متفاوت باشد. به طور کلی، در مناطقی با هزینه زندگی بالا یا مراکز شهرها، هزینه درمان نیز بیشتر است.
  • تجربه و تخصص پزشک: هزینه بوتاکس معده نیز ممکن است به تخصص و تجربه پزشکی که این درمان را انجام می‌دهد بستگی داشته باشد. پزشکان با تجربه، تخصص و مهارت بیشتر ممکن است هزینه بالاتری برای درمان بگیرند.
  • هزینه مواد مصرفی: هزینه مواد مصرفی مورد استفاده در جراحی بوتاکس معده نیز می‌تواند بر هزینه نهایی این درمان تاثیر بگذارد.
  • موارد دیگر: عوامل دیگری مانند شرایط بالینی بیمار، تعداد جلسات موردنیاز برای درمان کامل و تجهیزات پزشکی نیز ممکن است در هزینه بوتاکس معده تاثیرگذار باشند.

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در مورد هزینه‌های بوتاکس معده، بهتر است به سایت کلینیک ثامن مراجعه کرده و با کارشناسان سایت مشورت کنید.

بوتاکس معده

کاهش وزن با بوتاکس معده در کلینیک ثامن

امروزه بوتاکس معده یکی از روش‌های نوین لاغری است که با تزریق بوتاکس به معده باعث کاهش اشتها و کاهش حجم مواد ورودی به معده می‌شود. شما عزیزان با انتخاب کلینیک ثامن برای لاغری با بوتاکس معده می‌توانید از تخفیف ۳۰ درصدی بهره‌مند شوید. همچنین اگر امکان مشاوره و معاینه حضوری برای شما وجود ندارد، می‌توانند به صورت آنلاین و تلفنی با کارشناسان ما در کلینیک شبانه روزی ثامن ارتباط بگیرید. ما در کلینیک ثامن سلامت بیمار، کیفیت بالای ارائه خدمات و تخصص و تجربه را در ازای قیمتی مناسب ارائه می‌دهیم.

نوبت دهی آنلاین کلینیک ثامن

کد خبر 711134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.