توزیع ۴۳ سری جهیزیه میان زوج‌های جوان در شهرستان دنا

فرماندار شهرستان دنا از توزیع ۴۳ سری جهیزیه میان زوج‌های جوان با همکاری سپاه پاسداران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد پارسا شعبانی امروز _دوشنبه بیستم آذر_ در نشست حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکنون بیش از ۴۲ بار بر روی مسئله جمعیت تأکید داشته‌اند و سیاست دولت آیت‌الله رئیسی نیز حمایت از جوانی جمعیت است.

وی با اشاره به مواد ۲۸، ۳۲، ۳۳، ۳۴ قانون جوانی جمعیت در خصوص لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در بحث جمعیت، افزود: مسئله ازدواج، طلاق و فرزندآوری سه زنجیره مرتبط به هم در مبحث جمعیت است که شهرستان دنا نیز متأسفانه متأثر از روند کاهش جمعیتی است که در سطح کشور وجود دارد.

فرماندار شهرستان دنا خاطرنشان کرد: بعضی فرهنگ و آداب و رسوم در گذشته وجود داشته که در سال‌های اخیر خیلی کم‌رنگ شده و لازم است ادارات فرهنگی برای زنده نگه داشتن این آداب و رسوم همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.

شعبانی تصریح کرد: یکی از این موضوعات بحث واسطه‌گری است در گذشته رسم بوده که بزرگان فامیل از زن و مرد، برای وساطت در ازدواج جوانان داوطلب می‌شدند، لازم است که ادارات شهرستان دنا برای احیای رسم واسطه‌گری مداخله مثبت داشته باشند تا بتوانیم از این طریق طی چند سال افزایش ازدواج را رقم بزنیم.

وی با اشاره به فشار اقتصادی بر روی جوانان و لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان، اضافه کرد: مصرف‌گرایی موجب شده که مردم به زندگی تجملاتی روی بیاورند و جشن‌های ازدواج آن‌چنانی رواج پیدا کرده‌است، در حالی که می‌توان زندگی را با وسایل رفاهی حداقلی شروع کرد.

فرماندار شهرستان دنا تاکید کرد: تاکنون در شهرستان دنا بیش از ۴۰ مورد ازدواج آسان توسط اداراتی همچون کمیته امداد، ورزش و جوانان، بهزیستی، سپاه و سایر ادارات شهرستانی برگزار شده، لازم است مراکز برگزاری ازدواج همکاری بیشتری داشته باشند.

شعبانی گفت: اداره اوقاف و امور خیریه و ادارات مربوطه در خصوص در اختیار قرار دادن مکان برای برگزاری ازدواج آسان و برگزاری خطبه عقد در محیطی معنوی فعالیت داشته باشند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۵۰ مورد جهیزیه هر کدام بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال توزیع شده و در سال ۱۴۰۲ نیز ۴۳ مورد جهیزیه با همکاری سپاه پاسداران و دیگر نهادها میان نوعروس‌ها توزیع می‌شود.

کد خبر 711122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.