خط ریلی رشت - کاسپین - آستارا شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است

استاندار گیلان گفت: خط ریلی رشت - کاسپین - آستارا پازل کریدور شمال به جنوب را تکمیل می کند و شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است.

به خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی در سفر به روسیه امروز _یکشنبه نوزدهم آذر_ در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری استان‌ها و جمهوری‌های این کشور با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و روسیه اظهار کرد: اشتراکات فرهنگی بسیاری میان ایران و به ویژه گیلان با استان‌های قفقاز، داغستان و اتوکیای شمالی وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت اتصال کریدور شمال به جنوب در گسترش روابط ایران با روسیه افزود: خط ریلی رشت _ کاسپین _ آستارا پازل کریدور شمال به جنوب را تکمیل می‌کند و شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است.

استاندار گیلان با اشاره به استقبال کم‌نظیر طرف روسی در برقراری روابط با ایران از طریق این استان خاطرنشان کرد: استان‌های قفقاز، داغستان و اتوکیای شمالی در بُعد فرهنگی بسیار نزدیک با گیلان هستند و این مهم، عاملی برای رغبت آنان به گسترش روابط ایران و گیلان به شمار می‌آید.

عباسی با تاکید بر لزوم بسترسازی برای توسعه زیرساخت‌های تجاری و اقتصادی، تصریح کرد: باید زیرساخت‌های تجارت در بخش‌های شیلاتی، کشاورزی و دامداری با کشورهای حاشیه خزر فراهم شود.

وی با بیان اینکه روس‌ها به ویژه منطقه اتوکیای شمالی مشتاق سفر به ایران هستند، گفت: با افتتاح خط ریلی رشت _ کاسپین _ آستارا زمینه‌های سفرهای دوطرفه ایران و روسیه تقویت می‌شود.

تیم اقتصادی گیلان در ادامه سفر به روسیه بعد از مسکو به آستاراخان و جمهوری داغستان سفر می‌کنند.

استاندار گیلان و تیم همراه به منظور امضای تفاهم نامه همکاری چندجانبه، بررسی آخرین روند کریدور شمال به جنوب و راه‌آهن رشت_ آستارا و دیدار با معاون وزیر راه دولت روسیه به این کشور سفر کرده‌اند.

از دیگر برنامه‌های سفر هیئت اعزامی اقتصادی و سیاسی گیلان به کشور روسیه، رایزنی با مسئولان مربوطه در راستای توسعه زیرساخت‌های بندری و مسائل مربوط به حمل‌ونقل دریایی، زمینی و ریلی استان است.

استاندار گیلان به همراه هیئت اقتصادی اعزامی از گیلان در دیدار با تجار گیلانی و روسی به دنبال رفع محدودیت‌ها و مشکلات گمرکی و همچنین ایجاد شرایطی به منظور تسهیل در توسعه محصولات کشاورزی است تا تجار با هدف‌گذاری منطقی بتوانند محصولات و تولیدات خود را با هزینه کم، بسته‌بندی مناسب و قابل رقابت در بازارهای جهانی و روسیه عرضه کنند.

کد خبر 711059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.