تحقق اشتغال ۹۴.۶ درصدی در مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از تحقق ۹۴.۶ درصدی تعهد اشتغال در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسن خیریان‌پور امروز _یکشنبه نوزدهم آذر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با ثبت ۴۶ هزار و ۳۴۵ نفر در ثبت سامانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، اشتغال ۹۴.۶ درصدی برای استان مازندران ثبت شده است، گفت: این امر با اهتمام مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران و پیگیری‌های استانداری مازندران محقق شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد اشتغال ثبت شده و ایجادی تعداد ۵۵۶۲ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مقاطع فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا بوده‌اند، اظهار کرد: سهم تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲ برای استان مازندران از طرف دولت تعداد ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر بوده که تاکنون تعداد ۴۶ هزار و ۳۴۵ نفر آن محقق شده است.

خیریان‌پور با تاکید بر اینکه طبق آخرین آمار منتشره توسط مرکز آمار ایران نرخ بیکاری مازندران به ۶.۴ درصد تقلیل یافت که از متوسط نرخ بیکاری کشور ۱.۵ درصد کمتر بوده است، تصریح کرد: مازندران در میان ۳۱ استان کشور به عنوان دومین استان بوده که بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است.

معاون استاندار مازندران یادآور شد: طبق آمار اعلامی مرکز آمار ایران نسبت اشتعال استان مازندران به ۴۳.۱ درصد ارتقا یافت که از متوسط نسبت اشتغال کشور ۴.۸ درصد بالاتر قرار گرفت. همچنین بر اساس آمار نسبت اشتغال کشور ۳۸.۳ درصد است.

کد خبر 711036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.