تشریح ظرفیت‌های علوم پزشکی خراسان شمالی در کنفرانس علمی ترکمنستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری کنفرانس علمی بین‌المللی در کشور ترکمنستان، گفت: ظرفیت‌های پزشکی، درمانی و جذب دانشجو استان در این کنفرانس تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، جواد شاهین فر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با دعوت وزیر بهداشت و صنایع پزشکی ترکمنستان، طی سفر سه روزه در عشق‌آباد حضور یافت و به عنوان نماینده وزارت بهداشت، تجارب موفق کشور ایران در حوزه بهداشت و درمان را در یک کنفرانس علمی ارائه داد.

جواد شاهین فر پس از ورود به ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خراسان شمالی اظهار کرد: برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در عرصه بین‌الملل طی جلساتی با سفرای چندین کشور حاضر در عشق‌آباد، رئیس وزرای ترکمنستان و سایر مقامات این کشور پیگیری شد.

وی افزود: دیدار با نمایندگانی از کشورهای روسیه، تاجیکستان، قزاقستان، بلاروس، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، اندونزی، نیجریه، ونزوئلا، بورکینافاسو و اوگاندا و معرفی ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در عرصه بین‌الملل ازجمله برنامه‌های دیگر این سفر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: هوشمندسازی، مجازی‌سازی و بین‌المللی سازی، ایجاد روابط مؤثر با صنعت و سایر مؤسسات علمی و دانشگاه‌ها در داخل و خارج کشور و انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد در این حوزه، فراهم آوردن محیطی مناسب برای انجام پژوهش‌های بالینی و پایه‌ای، بهبود کیفیت آموزش و خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه و استفاده از فناوری‌های نوین و تجهیزات هایتک در حوزه سلامت استان از جمله اولویت‌های خراسان شمالی است که در این سفر پیگیری شد.

شاهین فر تصریح کرد: طرح هوشمندی سازی در برخی از بیمارستان‌های استان با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به بیماران پیاده سازی شده است.

وی همچنین گردشگری سلامت این استان را از ظرفیت‌های خوب و ویژه خراسان شمالی اعلام کرد و گفت: همزمان با وجود ظرفیت‌های طبیعی در استان، بسترهای بیمارستانی و خدمات درمانی نیز با راه اندازی بخش‌های آی پی دی و بین الملل در تعدادی از بیمارستان‌های استان برای پذیرفتن بیماران خارجی آماده و فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی دارای ۹ بیمارستان، هفت دانشکده و بیش از دو هزار دانشجوست، عنوان کرد: جذب دانشجویان و بیماران بین‌الملل در حال پیگیری و اجراست تا با رشد ظرفیت‌های این بخش، توانمند تر از قبل آماده ارائه خدمت به تمام بیماران و جامعه هدف در سطح ملی و بین المللی باشد.

کد خبر 711024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.