بیش از ۳۰۰ نیروی ایثارگر در شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد مشمول قانون تبدیل وضعیت شدند

مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد ۳۲۶ نفر از نیروهای ایثارگر شهرداری‌های استان مشمول قانون تبدیل وضعیت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد امروزه اشتغال و داشتن یک شغل پایدار به یکی از چالش‌های مهم پیش‌روی مردم تبدیل شده‌است و به عقیده کارشناسان نبود شغل پایدار باعث کاهش رشد آمار ازدواج و در بسیاری از موارد باعث ایجاد مشکل در بین زوج‌ها و نهایتاً افزایش آمار طلاق در جامعه شده‌است.

نبود شغل در افزایش معضلات اجتماعی دیگر نظیر سرقت، اعتیاد، کودکان کار، زباله گردی و قاچاق مواد و کالا نیز تأثیر دارد.

در این بین بعضی از افراد با آنکه در بخش‌های دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند اما برای خود حاشیه امنی نمی‌بینند و در برزخ بلاتکلیفی به سر می‌برند و چالش اخراج این نیروها که اغلب تحت عنوان نیروهای پیمانکاری، پیمانی، شرکتی و قراردادی مشغول به کار هستند همواره آنها را تهدید می‌کند.

تلاش جهت ایجاد حاشیه امن شغلی برای کارکنان و کارگران غیر دائمی در دولت‌ها و مجالس مختلف در کشور تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده و همواره این موضوع بین دولت و مجلس در حال پاس‌کاری بوده‌است.

یکی از نهادهایی که وفور نیروهای شرکتی و قراردادی در آن یافت می‌شود و همواره محلی از حاشیه بوده شهرداری‌ها هستند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری‌ها نظیر سایر شهرهای کشور به یک اولویت برای کارکنان و کارگران وجود دارد.

در فرآیند تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی، نیروهای ایثارگر وضعیت متفاوتی با سایر نیروها دارند و تا حدودی فرآیند تبدیل وضعیت این قشر مشکلات سایر قشرها را نداشته و استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر مطابق با قوانین در اولویت قرار دارد.

فرزاد بابکان پور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه، نوزدهم آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان جهت آمار تغییر وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری استان با دفتر امور شهری تماسی داشتند و پیگیر این موضوع شدند که این دفتر اقدام به ارائه آمار تعداد ایثارگران تبدیل وضعیت شده کرد.

وی افزود: به استناد نامه شماره ۴۶۵۱۲ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ مدیرکل نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و بند و ماده ۴۴ قانون اساسی برنامه پنجم و بخشنامه شماره ۳۷۹۵۹۹ مورخ ۱۳۹۹/۹/۲۵ سازمان اداری و استخدامی کشور از شرکتی به رسمی قطعی و کارگر رسمی تبدیل وضعیت شدند.

بابکان پور گفت: طبق قانون و بخشنامه تعداد ۳۲۶ نفر در شهرداری‌های سراسر استان شامل این قانون و بخشنامه شده‌اند.

کد خبر 711014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.